Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1244 ggr
Vildarnas_Värld
0

Allergi

Hej alla ifokusare ;D

Jag undrar om någon vet något om kostnader för en "allergi" hund? Hunden ifråga är under utredning. Veterinären säger att det är antingen kvalster eller foderallergi och hon går nu på hills hypo allergic. Har hört att det finns sprutor man kan ge om det är kvalster allergi och att dessa kostar ca 1000 kr per spruta? 

Om det var foder undrar jag även om det är någon som testat att ge sin hund, med foderallergi, vom og hundemat kylling? Eftersom proteinet i hills baserats på fågel och soja så tänkte jag att det kanske skulle kunna funka? med extra tillskott möjligen. 

Veterinären tycker att man ska fortsätta använda hills fodret oavsett men eftersom hunden hatar det och har gått ner EXTREMT mkt i vikt så måste vi hitta en lösning. Om något verkar konstigt så är det för att det inte är min hund utan en bekants som funderar mkt över detta. 

Märkte att fodret var svårt att hitta online med det här är innehållet enligt påsen (Hills foder):

ris, hydrolyserat sojaproteinisolat, animaliskt fett, mineral, hydrolyserad fågellever, betmasssa, sojaolja, frukto-oligosackarider, fiskolja, boragoolja, tagetesextrakt (innehåller lutein).

vallhund
0

Många sk allergiska hundar blir symptomfria/friska när de går över till färskfoder/BARF.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Sara-Kpop]
1

Min hund har nån typ utav foder allergi jag vet inte exat vad det är. Vi åkte först in till veterinären för hans mage var kass, var mager och allmänt hängig. Han fick då allergi foder från RC vilket han funkade ok på men inte bra. Hans mage höll sig mer stabil än innan. Men vikten var det ingen skillnad på och pälsen var inte fin heller.

Sedan så fick jag tipset att testa färskfoder och då testade jag nordic bas och då tappade han päls runt ögon, så till sist så testade jag nordic spanmålsfritt och det funkar han super bra :) All päls runt ögonen växte tillbaka, pälsen blev bättre även allmäntillståndet och han gick upp i vikt.

Så jag har aldrig gjort någon allergi utredning på honom men nån typ utav foder allergi är det. Så om du kan testa ett färskfoder så kör på det!

vallhund
0

Kvalsterallergi är vanlig o kvalster frodas i torrfoder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.