*Skriver av mig*
Ville bara skriva av mig! var ute med min 7 månaders valp idag och vi hade nyss vart ute och gått 1 timmes promenad + att han sprungit av sig i en hundrastgård i över en halvtimme… solen började bli väldigt varm så vi gick hemåt, vi hade precis kommit tillbaks till gården och skulle gå hem och så kommer en tant ut på sin balkong och börjar klaga på mig säger att min hund verkar så sprallig(han är ju valp och är busig) och så säger hon att om hon skulle haft en hund skulle hon aldrig göra så som jag gör, hon tod för givet att jag aldrig promenerade min hund utan att jag bara rastar den och innan jag ens hann försvara mig smällde hon igen balkongdörren jag blev så irriterad… varför lägger sig vissa i hur man sköter sin hund utan någon som helst fakta??
Vissa ska man bara rycka på axlarna åt, suck
Min är alltid lika sprallig, de märks inte om man gått i timmar eller minuter, han är alltid lika sprallig och glad, får alltid höra "gå ut med den på långa promenader" då svarar jag bara att jag gör de men att han är 7 månader då är han alltid sprallig.
Är ju så med barn också, speciellt mot kvällarna blir dom spralliga och springiga, min hund är likadan.
Hon kan aldrig ha haft hund eller vet hur valpar SKA vara. De SKA vara valpiga.
Ignorera henne.
Tack för era svar! 🌺
Grannar alltså :-) Jag var ute på gräsmattan med vår 8 veckor gamla valp i höstas, då var det en granne som hytte med näven åt mig för att jag "rastade hunden på gräsmattan" (fick jag höra av en annan i efterhand). När jag gick fram emot honom, han stod på sin balkong, för att förklara att det bara var en liten valp, sprang han in och smällde igen dörren. Tror de har ett så tråkigt liv att de måste gnälla på alla andra för att må bra.. Tilläggas bör kanske att vi inte har några förbjudsskyltar eller något som säger att hundar inte får vara på gräsmattan, och jag brukar aldrig vara där med vår vuxna hund. Men tog jag hänsyn till dem ändå och bar valpen ca 100 meter bort varje gång den skulle kissa efter det..
Vilken fånig granne. Mina grannar tror min sociala unghund jämt är vild, busig och glad eftersom han alltid blir helt till sig när vi träffar dem ute. Blir förvånade när jag säger att han faktiskt är rätt lugn inomhus, och att han får tillräckligt med motion.
Strunta i grannen, hon vet uppenbarligen inte alls hur det är att ha valp.
Skit i grannen eftersom hon inte har en aning om hur du promenerar eller vad du gör med din unghund. Självklart ska dom vara spralliga o glada ser inte felet med att den är det 😎