Morrande hund
Jag har haft min hund i ca 2 månader nu, han har aldrig skällt eller morrat vid något tillfälle.
Nu har han dock börjat morra ofta, då han hör andra hundar skälla, bilar som kör på grus, bildörrar som stängs och då någon kommer in i mitt rum, eller då någon kommer in genom ytterdörren. Jag säger åt honom att vara tyst, det går några sekunder innan han börjar morra igen och stirrar stelt på mig. Tillslut så kan jag inte hålla mig vid skratt då hela han lilla mun vibrerar! 😂
Han skulle aldrig bita eller något sådant, är det bara vakt eller? Tänkte eftersom han börjat med det nu först.
Sedan så tror jag att det började då jag var hos min mamma i helgen, min bror och jag sover i samma rum och han går och lägger sig typ 3 på natten.. så jag vaknar av att Blade morrar högt då brorsan kommer in för att lägga sig. Förstår bara inte varför det plötsligt hänt nu på slutet?
Att han morrade på natten kan jag förstå - om någon kommer in i mitt rum kl 3 och jag inte ser vem det är så morrar jag också XD
Morra behöver inte nödvändigtvis vara vakt, det kan vara osäkerhet också. han säger att ''nu hör jag nått jag inte känner igen eller tycker om'' =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Var glad för att han morrar och inte skäller! :D
Jag skulle vara jätteglad om min hund kunde morra istället för att skälla när hon hör något konstigt, men det kanske bara är jag 😛
Det är svårt att säga om det beror på vakt eller osäkerhet när man inte sett hunden. Jag skulle berömma hunden för att den är uppmärksam istället för att skälla på den om jag var du :)
Mvh Linn
Att hundar tar lite vakt när man ligger ner är nog vanligt att han börjat nu kanske beror på att han börjar landa i sitt nya hem. Men svårt o gissa att det är så.
Du får be din nattuggla till bror vara snabb på tala om det är bara jag som går o lägger mig. 🙂