Öronsmuts
Jag har en golden retriever tik på 1 år som har börjat bada i havet ganska regelbundet nu på sommaren. Innan detta hade hon inte smuts i öronen men idag upptäckte jag att dem är mycket smutsiga. Alltså på insidan då, inte utsidan. Det är smuts ganska långt in, har läst att man inte ska använda tops eller liknande? Några förslag på hur jag får bort smutsen och ser efter hennes öron? Har läst att raser med hängande öron brukar få problem?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Kanske salt?
Salt?!!?
TS:
Det finns öronrengöring som man droppar i örat, sen gnuggar man och torkar ut ytterörat och där man kommer åt med bomullstuss eller pads.
Fungerar bra. 🙂
/Elisa
#1 Salt? Känns inte riktigt som att jag vill hälla salt i öronen på henne. Förstår inte heller hur salt skulle få bort smuts?
#2 Tack, jag har faktiskt öronrens hemma, så den kan jag använda. 🙂
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Gör så! 🙂
/Elisa
Nej men om man badar i havet, så får man väl salt i öronen. Inte att du ska hälla salt i öronen…:)

Jag inbillar mig att använder man öronrengöring m.m. så bildas det mer bakterier och blir problem med öronen mer än om man bara tog vanligt toapapper och torkade ur?
TS upplever ju att det är smuts långt in, för att lösa upp det kan det behövas öronrens. Bomullspads är skonsammare än toapapper.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.