Hundar som vägrar interagera
Nån mer här som har en eller flera hundar som vägrar att ha något med en annan hund (i hushållet) att göra? För så är det här hemma. Mina två kastar inte så mycket som en blick på varandra. Det är så tråkigt när man ser hur alla andra hundar gosar, leker och kanske t.o.m bråkar lite med varandra. Är det fler som har det så?
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Här är det inte så. Nu är inte Enja hemma men vi har en liten bonus hund till låns, denna lilla fis ansåg väl Donna som konkurrent första dagarna men sen var det bus. Mille kryper gärna o lägger sig på samma kudde för mys men det är inte helt uppskattat men så är det med Donna hon vill ha sin space men brukar bara grina lite o sen går det bra att krypa intill när man är en hund :)
När jag var hemma hos föräldrarna på semester med min unghund var det samma sak. Äldre labben totalignorerade min hund. Min terrier försökte bjuda upp till bus och fjantade sig runt labradoren ibland men fick ingen respons (annat är ett irriterat skall).

Mina leker inte med varandra och de ligger inte tillsammans. Om den ena ligger i soffan och den andre hoppar upp är det alltid en av dem som går ner och lägger sig någon annanstans.
Men de pussas ofta och går sida vid sida så man ser att de faktiskt tycker om varandra.
>>>Malum domesticum<<<
Vissa vill helt enkelt inte vara Lovey Dovey, de kan vara så att de tycker om varandra men att de helst gör detta på håll =)
Min kompis hade två hundar som var så, de kunde busa någon enstaka gång i rastgården - men höll sig sedan gärna på varsin sida av huset.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Ibland skulle man bra gärna vilja veta hur deras tankegångar är. För mina bråkar aldrig, eftersom hanhunden är så pass vek inför tikar. Men jag har aldrig sett de pussas eller visat några ömhetsbetygelser, de bara "är" . Tror dock att det kan vara hon som sänder ut ovälkomna signaler och sen har väl han helt enkelt tröttnat. Men lite trist är det i alla fall
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.