HJÄLP! Puplan sprack!
Klippte klorna och så på baktassen så klippte jag i puplan, det blöder jätte mycket nu och det har aldrig hänt förut så ska jag sätta papper runt o stoppa blod flödet eller ska jag låta det rinna? gör det ont för henne och blir hon halt? lite nervös nu får hon skrek till lite men nu står hon lungt. ska jag bara fortsätta och klippa nu eller ska jag sluta o vänta nån dag?
mvh Emma<3
Har du potatis mjöl hemma så kan du ha på det där det blöder, det är blodstoppande :) det är inte farligt att klippa pulpan men visst gör det ont för dem när man gör det. Men tror det bara gör ont just då för min springer iväg och leker efter jag råkat gjort det :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
ska jag tvätta bort blodet nu eller?
mvh Emma<3
Det är inte farligt om man råkar klippa i puppan det gör ont på dem mengördet inte till för stor sak då kan hunden bli rädd att klippa klorna. Ta lite blodstoppande vadd omduhar det hemma och se till att det slutar blöda. Vi har råkat klippa i puppan av misstag flera gånger på vår valp och det enda som händer är att han gillar inte att klippaklorna.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
#1 tack så sjukt mycket!!!
mvh Emma<3
Du kan torka bort blodet och ha på potatismjöl :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Du kan ha på potatismjöl för att stoppa blödningen. Själv har vi ett speciellt pulver som heter klippstopp. Våra har aldrig haltat när vi klippt i pulpan, däremot kan det gå upp och börja blöda igen när man är ute och går.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#3 okej tack!!
mvh Emma<3
tycker ni man kan släppanut henne i hagen med de andra eller ska hon stanna inne? och ska ja tvätta bort bloder eller vänta?
mvh Emma<3
Tips - sätt på ett plåster på klon, så slipper du riskera blod inomhus och det skyddar när ni går ut. Det brukar kunna sitta kvar en dag om man sätter det bra