tågresa
Hejsan! Tänkte längre fram åka och fjällvandra me mina hundar.. men ja funderar lite på hur man löser den långa tågresan på bästa sätt? Vi åker ändå från Göteborg, nästan, till ev Kiruna… !? Många timmar blir det… hur skulle ni göra?

Se till att tågresan delas upp på två. Antingen genom att övernatta en natt någonstans efter halva resan och sedan fortsätta dagen efter eller se till att man kan byta tåg efter halva resan så att hundarna får några timmar mellan tågen så att man hinner rasta dem ordentligt.

Ok,,, som ja tänkte då! 
Jag är expert på att åka långa resor =) Är ju från Kiruna, men pojkvännen är från skåne ;) Har åkt mååånga resor med vovvarna! Och det fungerar alldeles utmärkt =) Kan alla ställen de stannar längre på i huvudet, så jag vet när jag kan rasta vovvisarna ;)
Håller inte alls med #1, då jag har åkt tåg så många ggr med mina hundar.. Det är absolut inga problem att åka hela sträckan direkt! Jag gör det varje gång och mina hundar tycker faktiskt om att åka tåg, konstigt nog =)
Jag skulle råda dig att åka direkt, så slipper du övernattning =) Vad skulle annars nattågen vara till för?:P Nä, jag åker alltid heeela sträckan på en gång och det fungerar alltid för mig.
Haha, nyfiken som jag är måste jag fråga :P Vad ska ni göra i Kiruna?=) Man blir ju nyfiken när ni ska åka till min hemstad =)
Haha, så blind jag är!:P Såg nu att det stod att ni skulle fjällvandra :P Haha, jag får skylla på att jag är trött ;)
*Putt*

hihi! Inte lätt ibland! Jupp fjällvandra hade vi tänkt göra! Ni har otroligt fin natur där uppe :)