Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1400 ggr
Ralktad
0

Råa ben, hur ofta?

Vad för slags råa ben kan man ge hunden nästintill dagligen utan att det är en "skada" för hunden? Igår fick mina hundar oxnacke, hur ofta kan man ge det? Tips på andra liknande ben som är bra för tänderna?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

VendelaS
0

Min och mammas hund får råa lammrevben eller nötrevben så gott som varje dag!

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Turast
0

Hemma ger jag råa ben varje dag :) oxnacke, alla sorters lammben, nötrevben osv :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LeaBus
0

Jag ger lammrevben varje till varannan dag ungefär och det funkar bra

Saffran0Spice
1

Ger kyckling, lam och oxnacke - en varje dag, så de blir uppdelat med en sort var tredje dag ^^

CelsiusT
0

Här serveras det till vardags: kycklingben (olika detaljer), revben av olika arter (älg, rådjur, ko, gris), grisfötter, grisknorr. Sen runt slakt och jakt på hösten så får vi lite annat smått och gott.

Sen vad man kan servera dagligen är ju lite upp till hunden också, man får ju hålla koll på magen så dom inte blir förstoppade.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Mischa
0

Som tilltugg beror det helt på hunden. Min hund blir lätt förstoppad så jag kan inte ge henne dagligen.

≧◔◡◔≦

Lilllens
0

Det beror på hunden, men ena kan inte äta ben ofta, då kan hon knappt bajsa och det handlar bara om en ynka kycklingvinge. Medan den andra säkert hade kunnat äta något slags ben varje dag.

Praefatio
0

Varannan dag ungefär. Han får lite olika, men favoriterna är lammnacke, vildsvinsklövar och kalkonfötter är favoriterna men allt slinker ner! Revben tycker jag är käcka, de blir inte så slabbiga.

Kyckling får han faktiskt sällan nu för tiden, delvis består hans foder (VoH) till största delen av det så det känns bra att ge något annat och delvis så ger det inte så mycket tuggmässigt 😛 En kycklingvinge är ju max två tugg och ett kycklingben kanske fyra.

Fenix_Chicci
0

Äter hunden upp benen så kan den bli förstoppad om den får för mycket. 
Men är den inte det är det ingen fara att ge varje dag. 
Mina hundar äter barf och där ingår ben i kosten. Jag ger dock inte ben varje dag, den vuxna tiken får lite större ätbara ben som lammnacke, kalkonhals, diverse älgben 2 ggr i veckan. Sen får hon kycklingvinge 1 gång i veckan och ibland får hon mindre ätbara ben (alltså mest för tuggandet och så får hon i sig en del kött) som nötnacke tex. ibland. Resten får hon malda ben, mest för att det är enkelt att slippa kolla henne när hon äter varje dag men också får att låta magen vila lite.
Valpen får får tillfället endast benmjöl, kalk och lite malda ben som kalciumkälla men får ben att tugga på fler gånger i veckan utöver maten vilket funkar finfint tex. nötrevben, lammnacke, renben, då äter hon dock inte mycket av själva benet utan bara litegrann och så lite kött som är på.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com