Pisshund?
Ja det var en fråga som slog mig - har ni en Pisshund?
För att förtydliga vad jag menar, har ni en hund som kissar inne/kissar ofta/massor varje gång/på 10 000 platser/markerar hos andra?
Själv vet jag inte om jag har ''tur'' med min, han är helt rumsren, markerar inte hos någon och stannar inte 1 milj gånger ute för att pinka 2 droppar åt gången - när vi går ut så pinkar han allt på ett och samma ställe (Inte alltid, men oftast) =P
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Den ena, Algot är väl lite sådär att han ska pinka överallt om han får, alltså utomhus. Inomhus markerar han inte eller kissar inte inne alls. Men jag brukar inte låta honom gå och småpinka om vi är på promenad. Är han lös i trädgården så passar han oftast på att pinka lite här och där 😃
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
hmm… Rocky vill gärna stanna överallt och kissa, och kan markera inne hos andra, men inte ofta. han har bara markerat inne när vi var hos uppfödaren på jaktprov och kennelträff. men där är det ju massa andra hanar och tikar överallt, så inte så konstigt kanske. annars är han helt rumsren.
Zingo stannar och nosar typ överallt, men kissar typ aldrig. är helt rumsren inne också. kissar inte heller hos andra.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Pissar inne gör han aldrig! Men ute pinkar han på omkring sig var ändaste en droppe oftast i början av lpng länk och i slutet. :)
Oj! Hur står ni ut med hundar som pinkar inne? Skulle jag aldrig acceptera. har haft hundar i många år men INGEN gjorde nåt inne…Ute fick de pinka hur mycket de ville.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#4 Vadå ni? Det är en person i denna tråd som skriver att dennes hund markerade inne En gång. Det är ju inte riktigt samma sak som att ständigt markera inomhus.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#4 Handlar inte så mycket om att acceptera det beteendet, utan att det är svårare att träna bort på vissa individer. Så du kan väl anse dig ha haft tur med hundar om du sluppit ha en enda piss-markerare =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Ace brukade pissa ute overallt, men nu far han nagra stallen att pissa - inne pissar han aldrig.
nejnejnej, tycker det är ett otrevligt hanbeteende att gå och fjöla överallt varannan meter, har själv en hane som vet att man pissar ur sina behov sen går man, sen får han givetvis stanna flertalet gånger men skulle tycka det var såå störande om han små fjöl/stanna varje meter för hunden luktar i vägkanten och bara måååste lyfta benet.
Men skulle aldrig ''dra med han'' för att lära han att sluta han-pinka, han är bara så naturligt att han kissar allt på en och samma gång och går sen, vilket är huuur skönt som helst då jag gillar att traska på i ganska snabbt tempo är det lite irriterande med fjöl här och var ;-) När han är lös har han dock frikommando och får göra vad han vill, det är hans egna val att inte pissa på varje stolpe :-) kanske är det för att han är kastrerad relativt tidigt men tror det handlar om att han själv gillar att gå och ser ingen stor mening i att pinka revir och nosa tikar i häcken.
Aldrig inomhus. Var någon gång första månaderna det hände, men han är omplacering och det är inte ovanligt då så jag hade överseende med det. Går vi en s.k kissrunda får han skvätta hur lite eller mycket han vill. Går vi långt får han göra det i början och slutet, men jag powerwalkar när vi går långt och då vet han att han får hålla tempot uppe :)
Har tikar och dom är 100% rumsrena och skulle aldrig göra inomhus hemma eller hos någon annan. MEN båda kan lätt lyfta ett ben och pinkmarkera inne i en djuraffär där det gått andra hundar och gjort något, så där får jag ha koll….. Samma sak på utställning och dom får följa med in i försäljningstält - där får jag passa dom för att dom inte ska pinkmarkera på prylställningarna om hanhundar varit där före och lyft ett ben eller två !
Inget inomhus. En eller två gånger ute, han lyfter inte ens på benet. Han är dock bara 9 månader.
-
Mina får kissa så mycket de vill ute första biten sedan går man med utan att nosa och kissa överallt. Ingen av dem kissar inne utan är helt rumsrena dock var vi hos en kompis i förra veckan som hade en löptik hos sig instängd i ett rum och då fick jag syn på att han var på väg att markera men jag fångade honom innan det blev något och efter det så var det lugnt. Men i mina ögon inget konsitgt beteende utan väldigt normalt men man får vara med på det och säga till innan det händer.
Codeavalone.blogg.se
Min kissar aldrig inne, och precis som din hund så kissar han alltid på samma ställe och går inte runt och ska markera varendaste sak han går förbi 😂
Med vänliga hälsningar