Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1605 ggr
viktoria91
0

Cykelkärra.

Snart kommer vår första hund och vi har kollat på cykelkärror då vi gärna gör utflykter till cykel och vill smidigt kunna ta med hunden. Vi har kollat på "Trollkärran", har någon erfarenhet av den eller andra?

Charlotta-B
0

Vi har en cykelkärra, framför allt så åker den mindre hunden(12kg) i den, men även den stora hunden på nästan 30 kg har åkt i den =) 
Inte samma märke på den som du har länkat till , men ser nästan lika dan ut den vi har. Tycker det är jätte smidigt! =) Man kan få med sig fika korgen och hunden har bra med plats att sträcka ut sig :) Jag har inte upplevt att min hund tycker det är obehagligt att åka med i vagnen utan han gillar att ligga där och softa och titta på när matte får slita i backarna :P hehe. nej men skulle absolut rekommendera en sådan om man har en hund som inte kan springa bredvid cykeln. Dem är lätta att cykla med också, följer cykeln bra och tar inte så mycket plats bakom.

Charlotta-B

viktoria91
0

#1 Vet du vad din modell heter så man kan googla den?;) Hunden vi ska ha är en tibetansk terrier, mellanstor hund med vuxenvikt på ca 10 kilo. Vi cyklar gärna lägre rundor på någon mil och det lär ju dröja ett tag innan den kan hänga med så långt till fots. =)

Charlotta-B
0

Försökt hitta den vi har, vi köpte den på biltema för några år sedan. Tyvärr hade dem inte kvar den på hemsidan. :(

Charlotta-B

viktoria91
0

#3 Jag har också letat efter den men hittar heller den, tror dem slutats tillverka. =/

Charlotta-B
0

#4 Tråkigt! =) Men det finns ju många modeller iallafall som funkar bra, den vi har tar enligt broschyren 25 kg ,men klarar lätt 30 kg. :)

Charlotta-B

VildaVittra
0

Varför köpa en hel aptung kärra när det bara är för i år? Det finns burar för pakethållare för hundar upp till 10 kg, finns för styren också, men det skulle jag av trafiksäkerhetsskäl inte rekommendera.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

viktoria91
1

#6 Den kommer används i många år, 7 mil tur och retur är långt även för en vuxen hund. Burar på pakethållare och cykelstyren kommer jag aldrig använda, skulle den kasta sig i ena sidan blir det väldigt vingligt.