Tåg till Norge
Hej! Varje gång jag åkt tåg med min hund till Norge så har jag innan avresa behövt köpa tabletter emot dvärgbandmask samt boka tid hos en veterinär som får se att hunden äter tabletterna och skriva det i passet. Jag tycker hela det projektet är tidskrävande och inte minst dyrt då jag åker till Norge runt 5 gånger om året med min hund. Speciellt då ingen ens verifierar att jag gjort det jag gjort så det känns liksom i onödan. På tåget är det aldrig någon som kollar hennes pass. Är det värt att fortsätta boka veterinärtider och betala dyra piller och kostnader eller ska jag spara de pengarna och endast visa upp de pappren om vi mot förmodan flög till Norge?
Självklart ska du avmaska. Det är på grund av att någon resonerat som du som vi fått in dvärgbandmasken i Sverige, varför inte respektera att andra länder vill skydda sig?
#1 Går det inte att göra en överenskommelse med veterinären att man håller tabletterna nere då? Jag vet inte hur länge de räcker men den senaste fick hon i maj och det känns inte så bra att hon får så många heller, och i och med det hålls konstnaden nere.
Hade inte chansat med att strunta i de bestämmelserna - blir betydligt dyrare om ni åker dit på det och hunden tvingas sitta i karantän + böter 😉
Valet är väl ganska tydligt - punga ut kostnaden eller lämna hunden hemma =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#3 Ok, antar att jag får köra på. Ska kolla hur länge de gäller och om vi behöver ta nya igen nu när vi ska åka eller om vi slipper det. 🙂Ser att jag skrivit slarvigt och dumt där uppe så ber om ursäkt för det, tänkte mer på ekonomin och orken när jag skrev det än på att förhindra att något så allvarligt sprids så ber om ursäkt för det!