Agilitytips
Ja, som rubriken lyder. Jag behöver agilitytips! Det är fint väder ute så jag tänkte ta ut mina hundar och bygga upp en liten agilitybana var åt dem. Jag behöver lite tips och idéer på hurdana sorters "saker" det finns i en sådan? Hinder, tunnlar… Men mera då? Gärna saker man kan fixa ihop själv.
Min större hund, en beagle, är för stor för tunnlar så jag behöver några roliga utmaningar som ersätter det, och han kan heller inte hålla på för länge då han blir uttråkad.
Min mindre hund, en långhårig dvärgtax, har mera tålamod och klarar av svårare och mera krävande utmaningar så länge det inte är fråga om höga hinder. Hon hoppar låga hinder. Med henne vill jag hellre ha saker som tunnlar, sicksack och sådant. Som sagt, det får gärna vara lite utmanande!
Kom med alla förslag ni kan komma på. 😃
Välkommen in på Agility iFokus, där hittar du det mesta. Annars, om du vill börja träna på mer seriös nivå, kan du gå med i Sveriges Hundungdom ev. i en brukshundklubb i närheten. Där har dom ofta ett komplett hinderset som man får bruka hur mycket man vill som medlem.
-
Det finns ju också slalom, gungbräda, (dom två brukar vara svårast att lära in) A-hinder, balansbommen, släptunneln, ringen samt bordet men det finns inte med i svensk agility.
⠀
⠀instagram @drawing_ella