Är ganska äcklad
Har fått en fästing på mig själv som suger fast och ont gör det också. 😕Hur tar man bort en fästing på sig själv? Med samma ögelborttagare som på hund?
Japp, samma :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Okej, det gick bra tror jag.
Lider med dig, fick en fästing i armhålan en gång, medans min syster fick en fästing under tum nageln. 😮
usch… hade en fästing på huvudet förra veckan :o säkert en zombie-fästing…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Usch stackare!
Själv har man turen att ohyra skyr mig värre än elden 😂
(jag kanske äter nått de inte gillar? 🤔)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
5 min man får alltid fästing slår aldrig fel, mig gillar myggor och knott desto mer. Det har väl med blodet o göra 😎
Jag har haft få fästingar men brukar få ta bort dom på min man, jag tar oftast naglarna tycker det är smidigt. Tvättar efter med sårtvätt, just för att mer lugna mannen 🤫
Jag brukar få en eller ett par fästingar varje år. Alla förbannade blodsugande insekter älskar mig. Det är INTE ömsesidigt! Fästingar är sådan tur e lätta att ta bort. Jag brukar märka dem så fort de kryper på mig eller precis har bitit.. ganska lätta att para plocka bort med fingrarna precis när de satt sig, men se till att få bort dem fort, annars kan man ju bli rejält sjuk! Har hört att det tar tid innan smittan överförs, så är man snabb så kan man vara lugn
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag hatar själv insekter och detta var så "akut" att få bort, lite panikkänsla, att jag slutade tidigare från jobbet. Då jag har flextid. Har aldrig blivit biten av dem förut.
Var nära armhålan här med.
Tar bort fästingar på både hunden och mig själv med händerna 😃 Men tur är så har jag inte fått fästingar de senaste åren, såg en krypa på mig för ett litet tag sedan som jag tog bort dock 😮
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
# 9 Tar den med naglarna? Går det verkligen?
#10 med själva fingrarna, använder tummen och pekfingret och rycker snabbt (vet inte om det är skinnet eller nageln som tar i det dock), och tar av dem 🙂 Men det är en vane-grej, vet att många kan ha problem med att kroppen på fästingen sitter kvar när man själv rycker, men det har inte hänt på måååånga år för mig så har tekniken nere 🤪
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Jag har sluppit fastingar pa mig sjalv tack och lov. Har san fastingfobi att jag kollar mig noga och skriker om jag kanner dom krala pa mig, till och med mitt i natten nar Ixxi lagt i sangen. De biter inte pa henne, de bara liftar med henne tills hon lagger sig i sangen. T_T
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag tar dem med naglarna och skruvar lös dem utan att trycka på kroppen. Om man trycker på kroppen så trycker man in deras innehåll i hunden har jag fått lära mig. Här i Jämtland har jag inte stött på någon fästing på över två år, varken på hundarna eller mig själv.
-Bättre ökänd än okänd