Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 425 ggr
Emmats_
0

Hund som är svår vid möten

Jag har en tervueren på 9 månader som är svår vid möten med människor, cyklar osv. Om en/flera människor går förbi henne på en stig, väg eller liknande skäller hon mot dem och kan ibland ochså morra och hoppa. Vad beror detta på och hur får man bort det? Får hon hälsa på människorna blir hon tyst, lugn och låter dem klappa henne

-Aida-
0

jag säger som många andra 😛 skvallerträning, de är grymt att skvallra och de funkar väldigt bra.

Mlyy
0

Min snart 3åriga hane har blivit så med åren, skäller och morrar när någon går förbi oss när vi är ute och går, även om dom går på andra sidan vägen. Jag har nyligen börjat stanna vid möten och då är han tyst. :) Prova det, kanske något som hjälper? :)

Majken!
0

Jag är väldigt noga med att lära hunden hur den ska bete sig vid möten redan som liten valp. När beteendet börjar bli befäst och hunden då väljer att göra något annat än det vi kommit överens om så säger jag till hunden, visar vad som är rätt och fortsätter sedan. Har du en målbild av hur ett möte ska se ut, förstår din hund att det är det du vill ha och är du tillräckligt tydlig?

Misarn
1

Kan han inte bli frustrerad över att inte få hälsa men samtidigt bli osäker på hela situationen för att han inte vet om det är du eller han som ska ta hand om den situationen?

Tanjis
0

Orsaken till varför hon börjar skälla är att det är jätte onaturligt för en hund att möta någon på så nära håll, får hunden sj välja så skulle den aldrig göra sånna möten. Låt inte hunden hälsa när den håller på så för det är som att du berömmer beteendet

[Cookie Monster]
0

Börja skvallerträna är mitt tips!

Denna artikeln hjälpe mig att få bukt på hundens besatthet av vilda djur

http://blandrashundar.ifokus.se/articles/4d712e7eb9cb46221d0449f3-skvallertraning