Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1257 ggr
[MikaelaR]
0

Torrfoder+Barf

Är det någon annan som blandar torrfoder och barf mush vaisto? hur mycket har ni isåfall i av köttet i torrfodret och har ni det varje dag?

kigon
0

Vi ger torrfoder + färskfoder (varierar, just nu VoH, men kan också vara nordic, bravo eller mush).

Just nu har vi ett dåligt spannmålsfyllt foder (RC) som han inte är så förtjust i (går upp i taket när jag utfodrar honom på kvällen med färskfoder 😃), men lyckades övertyga bara några dagar sedan mina föräldrar (även om jag ej bor här längre fullt så är det en familjehund dvs min hund delvis fortfarande, så får bestämma smått o gott) att prova på easybarf, så detta ska förhoppningsvis bli nya torrfodret. Då det är väldigt likt en barf diet innehållsmässigt så hoppas jag innerligt att han gillar det, då sen jag började med färskfoder han hans mage blivit bättre, bättre i hull, bättre aptit mm, troligen mest pga innehållet 🙂

Om inte easybarf går hem hos honom så hade jag tänkt testa taste of the wild high prairie för innehållet, efter ha kollat igenom i princip alla torrfoders innehåll från diverse olika sidor 😂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[Empisen]
0

Blandar torrfodret med både Mush Vaisto och VoH, när jag bara ger torrfoder + Vaisto får han lite under decilitern med torrfoder och en "köttbulle", morgon och kväll.  Ibland 2 köttbullar och lite mindre torrfoder. 

Jack russell på 11kg.