Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1337 ggr
NoBro
0

Allergivänlig hund?

Hej!

vilka ''allergivänliga'' hundar finns det, vet att det är inividuellt vilka raser man tål och inte tål men några tips?

Fridaaaa
0

Söker du här på sidan finns det många trådar kring just sk "allergivänliga" hundar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoBro
0

Ja happ……….dock frågade jag inte om det fanns fler trådar för det vet jag redan, utan om ni vet några såkallat ''allergivänliga'' hundar.

Fridaaaa
0

#2 Nej det vet jag att du inte frågade, men skrev det då ditt svar finns i de trådarna 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoBro
0

#3 jaha tog det nog lite fel ;)

Hildgrim
0

Nakenraserna chinese crested dog, xoloitzcuintle, perro sin pelo del perú och American hairless terrier. :P Vad gäller pälsade hundar får någon annan svara.

NoBro
0

Har tänkt på:

Whippet men vet inte om jag tål är den allergivänlig om någon vet ;)?

Hildgrim
0

#6 Om det är underullen man är allergisk mot så borde whippet fungera eftersom dom inte har någon.

Själv så är jag allergisk men tål nakenhundar och hundar utan underull. Sen är jag tyvärr allergisk mot saliv också vilket egentligen gör att jag inte tål någon.

NoBro
0

#7 Jag har ju en hund, och han trimmar vi, och när han slickar mig blir jag inte allergisk, mina föräldrar har en dvärgschnauzer och honom tål jag också;) men mina kusiners hund ''lagotto'' slickade på mig och när jag klappade honom, kände jag mig rätt allergisk :/

lizton
0

Om du har facebook bör du kunna läsa den här artikeln. Annars kan du googla på den:

http://healthypets.mercola.com/sites/healthypets/archive/2014/05/30/hypoallergenic-dogs.aspx?x_cid=20140531_nonlead_facebookpets