Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1914 ggr
Flöffo
0

Vad tränar du just nu?

Vilka saker försöker du lära din hund just nu? T ex skvallerträning, slalom, buga och så vidare. 🙂

//Flöffo

Turast
0

Platsliggning :) (han ska ligga med huvuded mellan framtassarna och fokusera framför sig) :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
0

Banor i rallylydnad :).
Är jättestolt över min kille som utvecklas så fint, och har lärt sig i princip alla moment i nybörjarklassen, så nu börjar vi bygga banor. Han är jätteduktig och fixade 10 skyltar bra utan godis, men jag behöver känna av honom bättre för att fixa uppvärmning innan.

Stå (Hunden ska stå still på alla fyra, användbart både inom rally och utställning)

Tass Josephine

Catta-
0

Har påbörjat skvallerträning lite smått :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Flöffo
0

Vad roligt. 🙂

//Flöffo

Sugar Mist
0

Platsliggning med störning och utan synlig förare.

-

[Cookie Monster]
0

Hemma kör vi sitt fint samt klossträning. Ute kör vi platsliggning :)

Fridaaaa
0

Försöker lära "rulla runt" men går inte så bra xD
Även mer träning i stan eller där det är mer liv och rörelse, så det blir mer störning.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

htt
0

Tränar för tillfället mest in hindrena i agilityn :)

Lathundarna
0
Michaela-N
0

Ingenting med Hugo. Med Kenzo tränar jag slalomingångar, hoppteknik och framåt-sug i agilityn. I rallyn har vi just påbörjat inlärningen av momenten i fortsättningsklass.

[FridaGenborg]
0

Skvallerträning kör vi på här hemma just nu 🙂

Saffran0Spice
1

Går just nu en kurs i allmänlydnad - så det blir lite blandat =)

IngaTrnqvist
0

Bra fart genom hela slalom (agility) och att hålla föremål tills jag säger till (lydnad). Och givetvis lite klickertricks då och då när vi känner för det.

[TeamGolden]
0

Nu är vi lediga så har påbörjat assistanshunds träningen på hemmaplan. Blir att utveckla det senare på hundens hus :-)

Misarn
1

Kontakt och inkallning, behöver ha lite repetition med båda våra tjejer :-)

Ary
0

Kompisens jycke har senast tränat att ge high five. 😃

Ralktad
3

Just nu tränar vi sitt/ligg/stå inför framtida fjärr i lk3, sen tränar vi fritt följ, apportering. 
Min kollega har börjat träna freestyle med henne, slalom, snurra, spinn och igenom.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Majken!
1

Tränar uthållighet, dels i skallet och dels även att orka kampa mer intensivt och i länge stunder.

SuperLimm
0

Vi tränar inget speciellt just nu utan det blir mer inkallning, fritt följ (tror jag det heter?) och lite plats ligg/sitt när vi är ute på promenad. Hon kan det mesta redan väldigt bra men sånt är alltid bra att repetera :)

Mvh Linn

tootiis
0

Tränar sitt, ligg och stanna med valpen just nu :)

// MT ♥

minbebis
0

Att hämta saker på namn, gå runt stolpen från högra sidan, koppelträning, miljöträning och passivitet :)

Ison
0

Har börjar lite smått med sök. Och sen måste vi träna på av- och påknappen igen.. Just nu är påknappen intryckt och fastlimmad

TjockaBerta
1

Kantarellsök. Nu kan jag skicka honom två gånger i rad.

>>>Malum domesticum<<<

oh-la
1

mycket passivitet nu, att man inte får bitas, att man inte får jaga katten, "sitt" och innebörden av en klicker. och rumsrenhet så klart, men det känns verkligen som vårt minsta bekymmer. en olycka på den veckan vi haft henne, och det var faktiskt husses fel ;)

JoannaLi
0

Tränar lite allmänna, lätta lydnadsgrejer. Mycket position i fotgående, svara på handkommandon (t.ex. sitt och ligg från fotposition). 

Men också skvallerträning. Herrejäklar vad vi skvallertränar. (Synd att det inte är min hund, och att jag är där så sällan att han hinner "glömma" allt vi gjorde sist :/ Som tur är så "glömmer" han bara skvallret, inte lydndasträningen. Hmm… Måste nog göra skvallret ännu roligare. :D)

Wenniz
0

Min ena som är min blivande tävlingshund tränar vi just nu på självstädigthet på agilitybanan (att hon inte behöver hålla koll på mig 24/7) och byten. Vi tränar också hundmöten då hon tycker vissa hundar är jobbiga att möta. :)

Den andra gör inte mycket just nu, vi tränar inget nytt just nu men förhoppningsvis ska jag komma på något. :) Vi försöker lära in "gå runt" som hunden måste på Rallyplanen. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Summerdogs
0

Jag tränar just nu på slalom mellan benen. Jag är snart klar med den :)

Gullan_J
1

Märta tränar bakbenskontroll och vänstersvängar. Annars tränar vi för fullt i rally och agility. Arrak har en liten träningsvila just nu men kommer snart ta upp träningen med honom. Planen är väl att träna ögonkontakt och befästa "fot". Sen vore det ju bra om han kunde lära sig ligg utan att man lockar ner med en godis.

-Bättre ökänd än okänd

[Cookie Monster]
0

Har börjat med inkallning igen då fåglarna är intressantare att jaga än att komma när matte kallar, så blir att ha på en lina tills vidare för fåglarnas säkerhet.

Vizzla
0

Stänga dörrar och dansa :)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Calibe
0

Rulla runt ;-)

Fialialej
0

Hoppa på tre ben/halta tränar vi på. Går över förväntan (nån sa att det skulle vara så hiiiiimla svårt..)

"På natten är alla katter svarta"

Qepta
0

Gå i koppel

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Tuulikki]
0

Försöker träna in ligg på kommando. Vet att han är mycket väl medveten om vad det betyder, men han är nog inte alltid jättemotiverad att lyssna på vad jag säger, mer på vad jag har i handen😎

Carry-Rocksalt
0

Jag går en kurs med Legolas där vi får lära oss grunderna i det mesta, men hemma ligger fokuset på hit, "nej låt bli", stopp  och att slappna av runt de personer vi bjuder in i hemmet.  Ska dock börja med ett nytt trick nu när han lärt sig sitt fint, har dock inte bestämt vilket ännu.

Cahira
0

Kaffesok med Frodo. Vill lara Apache nagot men har ont om inspiration som ar snallt for knan.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
0

#36 Se ledsen ut :D Dvs dra bak öronen och se allmänt ledsen ut på kommando!

-

Cahira
0

#37 Haha na det tror jag inte gar. Han blir bullterrierlycklig sa fort han ser mig. :D

Sugar Mist
0

#38 Gäspa på kommando då :)

-

Cahira
0

#39 Den hunden gaspar aldrig. :o han bara flamtar och pussas. xD 

Funderar pa om jag ska finslipa pa fotgaendet eller om jag ska finslipa pa platsliggning eller finslipa och oka svarighet pa apportering. Lutar mot det sista. Apportering ar kul. :) Speciellt i sommarvader (om det nansin slutar regna)

Turast
0

platsliggning, apportering, ingången till fot, lite trix.. har just kommit hem från hundläger så har fått en del tips på lite saker vi fastnat på så nu är vi igång igen!

Flöffo
0

#41 Vad kul, jag kom också hem från hundläger igår. :)))

//Flöffo

Turast
0

Vilket var du på? :)

Flöffo
0

Stardogs :)

//Flöffo