Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
LĂ€st 612 ggr
Kazlou
0

Aktivering

Hur brukar ni aktivera era hundar hemma? đŸ™‚

Kallaterrier
0

PersonspÄr och diverse lydnadstrÀning, bruks eller rally. Cykeldrag och terrÀnglöpning förutom vanliga promenader dÄ. Lite godissök i trÀdgÄrden ocksÄ ibland.

LinaK
0

Godissök inomhus/utomhus, trĂ€nar olika tricks, rallylydnad, aktiveringsleksaker. Brukar vara populĂ€rt hĂ€r hemma 🙂

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

IngaTrnqvist
0

Agility, rallylydnad, lydnad, treibball och klickertricks. Ett par gÄnger i veckan gÄr vi lÀngre promenadleder pÄ 5-10km, alla promenader innehÄller dog parkour.

molam
0

Beror pÄ vilken av hundarna! Men

Lydnad, Rallylydnad, Agility, spÄr, Vallning, "HjÀrngympa" Freestype Lite dogparkour ska vi snart börja med. jogging prommisar lÄng prommisar ja massa olika saker ^^

~SajtvÀrd pÄ Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare pÄ Akvariefisk ifokus

teezan
0

Menar du hemma som inomhus/trĂ€dgĂ„rden  eller hur man aktiverar över huvud taget? đŸ™‚

Utomhus  kör vi i alla fall personspĂ„r, sök, rallylydnad, dogparkour, gĂ„r olika kurser,  tar en tur till stan, joggar, tar lĂ„ngpromenader 
 och massa annat đŸ˜ƒ 

Inomhus hittar vi pĂ„ tricks, gör godisgömmor, tuggar ben (eller ja.. det gör bara hunden đŸ™‚), anvĂ€nder aktiveringsleksaker, leker, och trĂ€nar pĂ„ olika moment i rallyn eller dogparkouren
och massa annat dĂ€r ocksĂ„ đŸ˜‰ Sen blir det en del slapp och gos dĂ€r emellan, samt diverse utflykter. Obelix Ă€lskar att hĂ€nga med pĂ„ allt vi har för oss đŸ™‚

Carry-Rocksalt
0

MotionsmÀssigt: LÄngpromenad 1h+/dag alt. slÀppa lös dem tillsammans sÄ att de fÄr springa av sig (promenaden blir dÄ ca 30min).

Mentalt: Den vuxna hunden (Golden Retriever) Kommandon (trÀna in, nöta) och frÀmst apport, ibland i vatten.

För min 7mÄnaders WSS blir det mest trick och kommandon, men Àven en del apport. I framtiden kommer vi att prova pÄ en hel del saker för att hitta nÄgot mer som passar oss (Jakt, Agility, Rallylydnad, SpÄr/Sök, Dog Parkour osv.)

Saffran0Spice
1

sök, mentala problem att lösa, frisbee, apport, allmÀnlydnad, utstÀllningstrÀning, PW, trÀnings jakt, promenader i tuff terrÀng, tÄlamodsövningar och sjÀlvklart bus med katt-kompisen Samson ^^

Kazlou
0

LĂ„ter kul! 

#7 Haha, mina brukar hĂ€lsa pĂ„ kaninerna, men min ena kanin Ă€r lite "stöddig" av sig sĂ„ dom Ă€r lite rĂ€dda för henne đŸ˜ƒAnnars kommer dom bra överens. Folk brukar undra hur jag vĂ„gar slĂ€ppa in mina hundar med ninisarna. Men jag ser inget problem med att dom fĂ„r trĂ€ffas lite ibland? đŸ˜ƒ

Sugar Mist
0

SpÄr, sök, upplet, rapport, lydnad, simmning.

-

CissiD
0

Vi har en valp pÄ 18 veckor sÄ hÀr blir det bara korta nosa och busa promenader och lite trick repetitioner utomhus och ibland lite bus med nÄgon av hundkompisarna.

Inne Ă€r det trick trĂ€ning, aktiveringsleksaker, lek, massor av tuggande pĂ„ tuggpinnar och sĂ„ leks det med isbitar nĂ€r det bjuds ocksĂ„. 

NÀr han blir Àldre kommer det bli massa annat kul med :)

Kolla gÀrna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();