PersonspÄr och diverse lydnadstrÀning, bruks eller rally. Cykeldrag och terrÀnglöpning förutom vanliga promenader dÄ. Lite godissök i trÀdgÄrden ocksÄ ibland.
Godissök inomhus/utomhus, trĂ€nar olika tricks, rallylydnad, aktiveringsleksaker. Brukar vara populĂ€rt hĂ€r hemma đ
// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Agility, rallylydnad, lydnad, treibball och klickertricks. Ett par gÄnger i veckan gÄr vi lÀngre promenadleder pÄ 5-10km, alla promenader innehÄller dog parkour.
Medarbetare pÄ Supernatural och Hundparkour
@browniecolt pÄ Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Beror pÄ vilken av hundarna! Men
Lydnad, Rallylydnad, Agility, spÄr, Vallning, "HjÀrngympa" Freestype Lite dogparkour ska vi snart börja med. jogging prommisar lÄng prommisar ja massa olika saker ^^
~SajtvÀrd pÄ Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare pÄ Akvariefisk ifokus
Menar du hemma som inomhus/trĂ€dgĂ„rden eller hur man aktiverar över huvud taget? đ
Utomhus kör vi i alla fall personspĂ„r, sök, rallylydnad, dogparkour, gĂ„r olika kurser, tar en tur till stan, joggar, tar lĂ„ngpromenader ⊠och massa annat đ
Inomhus hittar vi pĂ„ tricks, gör godisgömmor, tuggar ben (eller ja.. det gör bara hunden đ), anvĂ€nder aktiveringsleksaker, leker, och trĂ€nar pĂ„ olika moment i rallyn eller dogparkourenâŠoch massa annat dĂ€r ocksĂ„ đ Sen blir det en del slapp och gos dĂ€r emellan, samt diverse utflykter. Obelix Ă€lskar att hĂ€nga med pĂ„ allt vi har för oss đ
MotionsmÀssigt: LÄngpromenad 1h+/dag alt. slÀppa lös dem tillsammans sÄ att de fÄr springa av sig (promenaden blir dÄ ca 30min).
Mentalt: Den vuxna hunden (Golden Retriever) Kommandon (trÀna in, nöta) och frÀmst apport, ibland i vatten.
För min 7mÄnaders WSS blir det mest trick och kommandon, men Àven en del apport. I framtiden kommer vi att prova pÄ en hel del saker för att hitta nÄgot mer som passar oss (Jakt, Agility, Rallylydnad, SpÄr/Sök, Dog Parkour osv.)
sök, mentala problem att lösa, frisbee, apport, allmÀnlydnad, utstÀllningstrÀning, PW, trÀnings jakt, promenader i tuff terrÀng, tÄlamodsövningar och sjÀlvklart bus med katt-kompisen Samson ^^

SajtvÀrd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, PÀlsvÄrd, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gĂ€rna in min hemsida HĂR!
LÄter kul!
#7 Haha, mina brukar hĂ€lsa pĂ„ kaninerna, men min ena kanin Ă€r lite "stöddig" av sig sĂ„ dom Ă€r lite rĂ€dda för henne đAnnars kommer dom bra överens. Folk brukar undra hur jag vĂ„gar slĂ€ppa in mina hundar med ninisarna. Men jag ser inget problem med att dom fĂ„r trĂ€ffas lite ibland? đ
SpÄr, sök, upplet, rapport, lydnad, simmning.
-
Vi har en valp pÄ 18 veckor sÄ hÀr blir det bara korta nosa och busa promenader och lite trick repetitioner utomhus och ibland lite bus med nÄgon av hundkompisarna.
Inne Àr det trick trÀning, aktiveringsleksaker, lek, massor av tuggande pÄ tuggpinnar och sÄ leks det med isbitar nÀr det bjuds ocksÄ.
NÀr han blir Àldre kommer det bli massa annat kul med :)
Kolla gÀrna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/