Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 393 ggr
Ellinor_ludde
0

OT. Underbart

Ååå, vad jag känner mig glad och mysig idag, vi åkte hem från skatboet idag :(, men det roliga med att komma hem var ju såklart välkomms pussarna från vovven min. Har saknat honom så(fast vi bara vart borta en natt, hihi, beroende? :P) Aja, när vi kom dit i tisdags var alla lite små trötta. Vi fick våra rum och ställde in sakerna, sedan fikade vi lite, och sedan var det s.a.n.t lektion som var ganska rolig. Efter 2 timmars lektion var det lunch och vi åt mummsiga pannkakor med grädde och sylt, sedan vart det lektion igen. Men efter två timmar yttligare så var "skoldagen" slut och alla gick till sina stugor för att bara softa och ha det mysigt. Vissa gick och badade i spö och åsk/blixt vädret, badade själv inte eftrsom jag helst inte vill bli någon j'kla grillspett efter jag fått en blixt i skallen. Vi käka middag, grillspett med tsatziki och ris(hatar ris). Efter middagen gick vi ner och rodde båt en stund. I min båd fick ja ro, annars skulle vi bara åkt runt i en cirkel ^^, Efter en timme på vattnet skulle elevstödjarna fixa iordning lite "lekar", spelade brännboll m.m. Efter det gick vi upp igen till stugorna då alla började sätta på sig myspys kläder och allt kändes verkligen "lantigt mysigt" och vi samlades i allrummet, vi delades in i grupper och gick sedan ut i den bäcksvarta natten och grillade korv och berättade spökisar, efter det gick vi med våra grupper på en spökrunda som var ganska misslyckad, med rolig endå ^^, Själv höll jag på att kissa på mig när alla "spöken" hoppade ut från buskarna medans mina kompisar gick och snackade om killar och hur töntig vår klass var xD Efter det var det fritid, och vi slumrade in vid 2 tiden. nästa dag, vaknade vi med att någon bultade hårt på vår dörr, klockan 07.00, och det var dags att stiga upp. Direkt när vi vaknade så var vi tvugna att fixa iordning sängarna,sopa och skura golven. Sedan 08.00 så var det frukost, himlans va jag åt! Och gott var det också, en bra start på dagen helt enkelt, alla var på glatt humör och klockan kvart i nio gick vo till bussen. Vi var framme vid slussen klockan 09.00 och därifrån åkte vi till västra skogen för att samla alla och säga hej då, klockan halv tio var jag hemma och tog det lugnt, nää, jag bara skoja, jag och några kompisar drog till solna c för att köpa kläder till skolfotot imorgon, själv köpte jag ett linne som jag verkligen älskade. Vi gick till Gina tricot och jag prövade ett par jeans (häng, ok, jag kan erkänna att jag är lite pojkig på ett snyggt sätt ibland xD) för 500kr, som jag inte ville släppa taget om, hade ju bara 100 kr var av månadens "halva barnbidrag som jag får" och nästa femhundring får jag ju den 20/9! Och nu är jag helt desperat på att samla ihop pengar, jag ska sälja bullar imorgon ^^, och så ska jag sälja mina burar som är till salu för 200kr. Sedan så är mamma skyldig mig en 50lapp. Så om jag tar mina 500kr från nästa barnbidrag (som jag förmodligen får lite tidigare nu) så kan jag spara de 300kr som jag har kvar under en månad.

OJ VAD NI ÄR DUKTIGA SOM HAR ORKAT LÄSA ALLT DETTA xD Puss och kram skumbanan.

AnneN
0

Härligt att du hade kul på lägret =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ellinor_ludde
0

Hihi :)
Jadu, det var något att minnas, hur orkade du läsa allt? :O hihi

AnneN
0

jag gillar att läsa och är väldigt nyfiken av mej så jag var ju bara tvungen.

Får jag fråga hur det har gått för dej efter misshandeln i somras?

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Jag visste att du skulle få roligt…sa jag inte det kanske tokfia ;)

Min ena dotter går också i hängbrallor och hon är 18 så du är inte ensam ;)

Ellinor_ludde
0

Hihi ^^,
Jaadu, men det är skönt att ha sin egen stil och inte se ut som alla andra, jag älskar att "sticka ut" lite, men andra tycker jag passar i det så det blir man ju glad av ^^,

Ellinor_ludde
0

#3 Ang, misshandeln.
Njaee, polisen har inte hört av sig och mina kompisar har sett dom ibland på tunnelbanan i kista m.m. Men jag är inte rädd längre, självklart är jag försiktig, men jag blev liksom lite "starkare" av det som hände så det känns som om jag kan gå ut utan att oroa mig. Jag har ju min lilla skyddsängel också *fniss* :) LUDDDE <3

AnneN
0

Skönt att du inte är rädd iaf =)

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Jajjamen stå på dig bruden =)