Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 906 ggr
Tanjis
0

min hund skäller

Hon skäller främst på hundar. Hon har blivit mycket duktigare och när hon är som värst nu är inte alls i närheten utav hur illa det har varit. När hon var valp (hon är nu drygt 11 månader) så kunde folk inte passera henne utan att bli utskälld, nu skäller hon bara på folk när hon tycker att det känns som att hon förväntas att hälsa så vi har igentligen gjort stora framsteg där med. Skällandet grundar helt klart i en rad av händelser från det att hon var valp vilket har gjort henne osäker. Jag tycker att det står stilla nu och jag har tappat lite motivation. Har ni några tips på hur jag kan få upp motivationen, vad man kan göra när folk gör intrång på hennes cofort zone och så vidare

jenmjao
0

Min hund gjorde utfall emot hundar och vissa människor, om hon inte gjorde utfall så skällde hon, jag löste det med skvallerträning. :) Nu kan folk nästan gå precis bredvid henne när dom går förbi och hon fokuserar mer på mig än de.

Tanjis
0

Jag tycker att skvallerträning verkar sååååå bökigt

-Aida-
0

#2 Tycker ja med men de fungerar. :P

[Forest]
0

Jag har tränat in mer namnet på hunden och kontakten så här säger jag "titta" så tittar den hunden (jag säger typ Donna titta) och belönar detta på så vis så har vissa saker kunna tränas bort som nu stirra sig fast på katt/fågel eller annat som kan vara intressant. Jag kan även säga namnet titta, belöna o sen säga sidan och då går hon på min sida jag vill belönar kontakten och att hon går som jag vill. Jag har tidigare länkat om en Tax som gjorde utfall mot barnvagnar och andra hundar mm det är den Engelska Viktoria som hjälper en familj där dottern har fått en egen Tax. Kanske går att hitta den på tuben? Den kan vara till hjälp även för dig :)