Hundar iFokus

Hundar

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 2373 ggr
Karmatarerskanise
0

Ny version av ifokus!

Idag lanseras en ny version av iFokus.  Detta kan innebära störningar.

Det kommer se annorlunda ut.

Läs här; 

http://www.ifokus.se/

Grace2009
0

Spännande =) Vad annorlunda det blev, är tur att sakerna fortfarande är på sitt gamla ställe än. Vad tycker ni andra om förändringen?

-Aida-
2

Designen va ju snygg men allt blev så förstorat. :P

ratuoi
9

Nja.. tyckte bättre om förra designen.

Medarbetare på Social fobi iFokus

Karmatarerskanise
0

3 Ge det någon vecka. Det brukar kännas fel först eftersom vi är vanedjur. Men det går snabbt över.

Hime
1

Jag får ont i ögonen!

Karmatarerskanise
0

5 Det var märkligt.  Det är vad jag förstått gjort för att passa även synskadade.

[tk1971]
0

Svårt att hitta saker tycker jag.

Caracal
0

Är det någon som vet vem det är som ansvarar för bilden för hundar fokus? Alltså den som är högst upp nu med en dalmatin och två sherpei och något mer?

Caracal
0

dubbel

Sugar Mist
0

Jättedrygt på surfplattan.

-

Karmatarerskanise
0

8 Det är killarna bakom. Hur så?

imsuchadiva
3

Nej usch den får tumme ner av mig. Allt ser så rörigt ut samtidigt som det ser väldigt naket ut, på något konstigt vis… Å som vanligt så är det massa buggar så fort de blir en "uppdatering"…

Karmatarerskanise
2

Jag vill råda alla som ör negativa till det att ge det en vecka eller två innan ni dömer ut det. Vi är vanedjur och det tar ett tag att vänja sig vid nytt.

Det är alltid samma sak när iFokus förändras många protesterar i början men eftrr någon vecka brukar det gå över.

Tänk på att det bara varit såhär några timmar.

Caracal
3

#11 Då vet jag! Tack! 

Jo, jag personligen hade önskat ett annat val av raser att representera hundar iFokus. Eller, jag tycker att de borde ta bort sharpei. Just den rasen är väldigt omdiskuterad och det är väldigt delade meningar om just den rasen.  Många anser inte att sharpei är särskilt etisk hundavel (däribland jag själv men det är inte därför jag vill ändra bilden). Jag anser helt enkelt att det finns så många andra raser som inte är så extrema eller som är lite mer allmänt accepterade än just sharpei och jag personligen tycker inte att sharpei är en passande ras för att representera HIF. 

:)

Karmatarerskanise
0

14 Det var tydligen svårt att hitta tillåtna bilder som psssade sidhuvudet. Så jag vet inte om det är aktuellt att byta.

Betänk hur många bilder de har fått gå igenom för att hitta bilder till alla sajter.

Jag gillar bilden.

Grace2009
1

Jag tycker det är ovant och lite "naket", men annars helt okej. dock tycker jag det är lite jobbigt att allt blev större, och bredare. Jag brukar surfa på iFokus i ett mindre fönster och det går ej nu, då inte ens fullskärm är nog stort för sidan :P Men man vänjer sig!

ratuoi
2

#14 Så du tycker att de ska ändra bilden bara för att du personligen har något emot raserna? Tycker det låter lite fånigt

Själv gillar jag denna bild även om jag inte riktigt fastnat för den övriga designen, inte än iaf.

Medarbetare på Social fobi iFokus

Caracal
1

#17 Nej. För att jag personligen hade önskat ett annat val av bild och för att jag personligen inte anser att den är en bra representant. Inte för att jag personligen har något emot rasen, vilket jag också skrev.  

Men det har egentligen inte någon betydelse, du behöver inte alls samtycka med vad jag tycker, men du får gärna respektera min åsikt :)

redstaryena
0

Jag tycker det blev bra! Mycket mer tydligt. Tycker inte man kan kalla det ett problem, bara för att måste lära sig hitta de olika funktionerna. Vilket ändå inte har behövt göras. :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Karmatarerskanise
1

18 Dom är hundar, och det representerar väl ändå en sajt om hundar ganska bra ;)

kigon
2

Everything has gotten way too big. It hurts my eyes to look at the site, which kinda sucks. I hope they make it smaller again, though they most probably won't since it's already done… Maybe my eyes will grow accustomed to it, but knowing other sites with this size bothers me still the chance is slim…

Mainly because of that I'll have to say I really dislike it, even tho I usually loooove design changes on websites. (engelskt keyboard sa for jobbigt att skriva sa har)

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Karmatarerskanise
0

21 Jag är ganska övertygad om att du vänjer dig. Texten är ändrad för att även de med synskador ska ha lättare att läsa.

Du kan minska texten med ctrl och minus tecknet.

kigon
1

#22 I have the same problem on other websites (wheras I stopped visiting them because of that), so I most probably won't. Hopefully though!

In general: Other than that I think the design looks rather naked, or plain stale. And the banners on some sites bother me (like here, and on mus ifokus), so I hope changing them will be available sometime in the future when everything's settled down.

I also hope they make the articles (aktuellt) visable right away when you enter a site, they're really useful for new forum people on some sites 🤪

I do however very much like the new colour schemes! 👍 It'll probably take me like 3 days to get used to the new design and then I'll love it smh

Karmatarerskanise
2

23 Bannersmaken är som baken.

kigon
1

#24 Vaktlar iFokus is so ironic with just clouds since the huge majority of breeds live mainly on the ground 😂 They tried, I suppose…

Karmatarerskanise
0

25 Som sagt krävdes det en viss typ av bild som dessutom är fri.

Säkerligen fanns det inte bilddr till alla sajter som man hade önskat.

kigon
0

#26 Hur har det med min kommentar att gora?? Klart att de inte far anvanda bilder som inte ar fria, har inte pastatt nagot annat heller.

Karmatarerskanise
0

27 Du klagade pp bilden till vaktlar och jag förklarade den troliga anledningen.

kigon
0

#28 I highly doubt that's the reason, there's plenty of (as in this case) quail or quail egg stock photos that is fully capable of being cut to banner size without changing the quality of the picture…

Maybe a cloud stock photo was simply cheaper 🤪

EDIT* I didn't complain either, I called it ironic since they're ground living birds. I'm almost never on that site so I could care less what their banner looks like tbh

LinaK
1

Jag gillar den nya versionen! Ser snyggt ut :) hade kanske valt en annan header men tycker ändå att ifokuskillarna har gjort ett superjobb! Lättare att använda iFokus via mobilen nu också märker jag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karmatarerskanise
0

29 Tvivla på.

russin
0

För en gångs skull har någon valt en bild med shar-pei som inte kniper med ögonen, så för mig som fd shar-pei ägare är headern helt okej (jag  fick fd Foderbilen att ta bort sin shar-pei bild dom hade i början pga hund med "onda" ögon) 🙂

Lojs
3

Även jag får ont i ögonen av den nya versionen, jag är väldigt känslig för extremt vita sajter (har även problem med ögonen i andra kontrastsituationer som mörkerkörning mm). Jag hade önskat någon form av nyans på bakgrunden, vilken form av mjuk färg som helst för att slippa få ont i ögonen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Taxelina1
0

Toppen. Ser riktigt proffsigt ut👍 Den är versionen gillar jag verkligen.

Och smilisar kan jag använda även när jag använder explorer😃

Killarna har verkligen gjort ett bra jobb…

Hälsning från en stor djurvänCool

imsuchadiva
1

#33 Håller med dig. Jah minskar ner ljusstyrkan på mobilens skärm nu för att inte bli alldeles bländad när jag går in här…

Karmatarerskanise
0

Bakgrunden har ju alltid varit vit?

Lojs
2

Ja, fast det blev inte lika skarpt för ögonen när det inte var lika vitt överallt. Om man tittar på till exempel hur facebooks sida så är bakgrunden en ljus blå som gör att ögonen klarar sidan bättre. Jag förstår att det är svårt att förstå om man inte har problem med kontraster själv.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

nadilda
2

Jag har väl inte direkt något problem med den nya, kommer absolut att vänja mig. Men precis som alla andra har jag svårt för allt det vita. Får ont i huvudet efter ca 3 minutet här, så får göra något annat parallellt för att orka.

Candy123
1

Jag tycker den nya versionen är helt okej men tyvärr har jag känsliga ögon så jag kan inte vara långa stunder på iFokus från datorn men på telefonen och ipad kan jag vara bettre på eftersom det går att ta ner ljuset :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Karmatarerskanise
0

39 Det går att ändra på datorer också.

Candy123
0

#40 jag har inte hittat det på min :/ men jag brukar knappt vara på iFokus på datorn

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Saffran0Spice
1

Tycker designen är bra, dock är det lite svårare att hitta allt nu (innan man lärt sig) sedan är det lite jobbigt att allt är så vitt och ljust - får lite ont i huvudet när skärmen lyser så starkt ^^

Annars gillar jag att allt blev lite större och ''modernare''