Cirkuskonster
Vilken "cirkuskonst" tycker ni var roligast att lära eran hund? Vilken tycker ni var svårast?
Jag tycker att "vinka" var roligast hittils då han är såå söt när han vinkar. Svårast tycker jag "rulla runt" är hittils. Har en liten chihuahuavalp, han vill gärna inte rulla runt, utan tycker det är lättare att vända sig om med hela kroppen då han är liten. Har suttit och nött nu i en kvart, så det är bara att fortsätta tills han förstår vad jag vill :) Dock är det framsteg från första gången vi försökte, så det är ju positivt :)
Oj nu ska vi se.
Digger spela dod. Han kan bara sitt, ligg och pang haha!
Frodo skall, samma dar jag har inte lart honom mycket mer an.
Ixxi ar den som kan mest och dar maste jag saga att jag tror inte jag kan valja. Jag alskade att lara henne vifta pa svansen, jag alskar hur hon spelar dod, jag alskade att det bara tog tre minuter att lara henne high five. Jag alskar nog alla hennes tricks. Hon ar min forsta hund. :)
Apache ar en HELT annan kopp te. Han ar en rescue med dalig bakgrund sa roligaste med honom ar att se hans sjalvsakerhet vaxa. Jag alskar att se honom apportera for det gor honom sa himla glad, men mitt favorittrick med honom ar nog sidesteps i fotposition. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
TS: Testa att träna rulla runt i sängen eller soffan (eller kanske på en filt på golvet). En del hundar kan tycka att det är otäckt att rulla på golvet i början. Dessutom får du då bättre träningshöjd. :)
Jag tycker PANG! (Spela död) och liknande teatermoment är kul. :)
Just nu tränar vi på att hoppa på tre ben.
"På natten är alla katter svarta"
Den enda "konst" som jag lärt Legolas (förutom vacker tass!) är Sitt fint! och han är så grymt charmig när han utför tricket att det är extremt roligt att göra det tillsammans med honom. Nästa trick jag ska lära honom blir att rulla runt och spela död, men eftersom han inte kan så mycket konster än så får sitt fint bli favoriten! :)
Walking handstand är det som har tagit längst tid (= svårast). Hans egna favoriter är cop-cop och spela död. Även rulla in sig i filt som vi lärde in idag tyckte han var skojigt :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Har inte lärt så mycket - men de vi lärt hittills som varit lite kul är buga och moonwalk ^^
Moonwalk - buga och backa samtidigt =P
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
På min förra hund antingen "Skäms du?"(Lägger tassen över nosen) eller hoppa på tre ben.
Min nuvarande, tass eller sitt fint. Dom ända icke-basic tricken han kan och som han älskar att göra.
-