Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 975 ggr
Driva
3

J**a idioter med okopplade hundar

Blir så förbannad och less. 

Idag på lunchpromenaden så kommer en alkis med en lös hund, liknande en leonberger, som först kommer springandes och brottar ned min kollegas valp. Som tur var ville hunden bara leka, men ändå, inget kul för en valp som får en gigantisk hund över sig.

Jag går lite bakom henne och ser att hunden sedan får syn på mina mindre hundar, och min ena tjej tycker inte om stora hundar JUST PGA att flera stora hundar sprungit i full kareta rätt mot henne och dessutom ha hon blivit biten en gång. 

Så jag säger till honom att ta in sin hund varav han börja gapa om att jag skrämmer upp mina hundar och jag är en dålig hundägare. Varav jag åter ber honom visa lite respekt och ta in sin hund, medan han ställer sig brevid mig och börjar gapa om att det är bara en valp och jag skrämmer mina egna hundar. medan den gigantiska hunden försöker komma fram till mina så jag får sätta upp en fot och mota bort den. Och han blir då jättehotfull, men jag sa bara att "ta in din hund i såna fall". 

Jag är fortfarande upprörd och skakis! Det är på grund av såna idioter som mina stackars små hundar har problem med stora hundar! 
Och nu är jag nervös att jag ska träffa på gubben igen, eftersom vi går varje dag i samma område. :( 

Vad ska man göra?

Besök min blogg: http://bumpi.se

Karmatarerskanise
2

Tyvärr finns det gott om idioter :(

Vet inte vad man kan göra mer än att hålla avstånd och säga ifrån. Kanske säga att ens egen hund har skabb?

Saffran0Spice
4

Det ska finnas hund-spray du ska kunna använda - det får hunden du sprayar att stinka skunk!

http://www.dogdefense.se/

linn8
5

När en stor hund kommer galopperande emot min hund och ägaren inte bryr sig att jag säger till denna att koppa hunden så skriker jag: koppla din hund min hund har loppor! Det brukar fungera ibland.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Driva
1

Jag kom på efteråt att jag skulle sagt att de hade skabb…. Men lätt att vara efterklok… 

Nu i efterhand tänker jag att jag istället bara skulle försökt gått framåt så fort som möjligt istället för att stå kvar, men man är ju van att folk i alla fall försöker ta in sin hund när man ber om det. Inte börjar skrika på en själv :( 

jag hade nog inte tänkt på det lika mycket om vi som sgat inte går samma sträcka varje dag. Nu är jag mest orolig att jag ska möta de igen.. 
Funderade på om man kan ringa polisen, men lär ju ta ett tag innan de kommer, om du nu kommer, och då lär ju han ha gått iväg…

Besök min blogg: http://bumpi.se

Cragan
0

#4 säg att din hund har misstänkt vattuskräck så att han nog behöver hålla lite koll på sin hund ett tag han kommer nog fundera på vad det är ett tag eller så springer han fortare än kvickt till vetrinär😇

-Aida-
1

jag har samma problem fast tvärtom, små hundar som inte kan hållas kopplade och heller inte pli på dom, min hund som är stor är livrädd för små hundar nu just för att en liten typ anföll honom, att de ska vara så svårt för folk att hålla reda på sina hundar. <<

[Forest]
1

Skönt att stora hunden var en glad hund o mena väl, jag vet hur det är dok med stora glada hundar som springer ner mindre hundar 😕 Enja vart skadad just när en glad labbetik slet sig från sin ägare, hunden ville väl men en liten hund kan skada sig det bör man tänka på. Efter detta så är Enja inte ett dugg glad i denna labbetik o det förstår jag väl. Jag hoppas fler tar sitt ansvar även om deras hundar är glada så är det inte alltid uppskattat av andra.

Mischa
1

Ganska sjukt att folk är mer oroliga för att deras hundar skall få parasiter än en sammandrabbning hundarna imellan. Riskerna blir alltid större när det är stor storleksskillnad.

≧◔◡◔≦