Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 574 ggr
SaraC
0

Ot. Förkyld

Kände en klump i halsen i morse och sedan har det bara blivit värre. Varför blir man alltid sjuk när man har som mest att göra? Nu ska jag blanda till en drink;

• 1 apelsin
  • 1 grape
  • 1 citron
  • Ljummet vatten
  • En klick honung
  • Och det bästa, en skvätt valfri "vuxenmedicin", idag blir det Absolut Kurant

Det är super.. Synd bara att det inte fungerar på en gång, såklart. Dessutom är det skitäckligt. Men vad gör man inte.

Sen blir det vitlök i allt jag äter och soffan med filtar och Eros! ;) Blir ju Idol snart, ska ni titta?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Ett annat hopkok som ska hjälpa väldigt effektivt mot förkylning (och antagligen även vampyrer) är att man kokar mjölk och pressar i en hel vitlök i ett stort glas och sveper det. Urk inte alls gott men effektivt som 17!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Ha det gôtt i soffan med Ecko. Vore du inte förkyld så verkar det rätt mysigt.

Vuxenmedcin, tantismedicin?

SaraC
0

Bio, ja jag har druckit hopkok med vitlök med. Men det är så otroligt äckligt. Föredrar att lägga det i maten ;) Men vitlök är ju alltid bra, till allt. Morsan brukade trycka in en klyfta i öronen på oss när vi hade öronvärk.

Hihi hörru Kerstin, hur är det med minnet? EROS heter min hund ;) Vuxenmedicin är tantismedicin eller för snorisar över 20 ;)

AnneN
0

Vitlök i öronen??!!! Haha låter mysko men vem vet det kanske funkar de med

_**/Mvh Anne

Liss
0

Eros kerstin! blanda inteihop vovvarna nu:)

Nått som är betydligt godare är ett varmt glas vatten med honung i.. Sen är timjan bra med.. eeh.. jaa vitlök är ju väldigt bra mot de mesta. Varmt bad!

Japp, ska se på Idol. En vän kanske ska vara med.. får se om jag ser henne.. men de behöver väl inte vara idag.. uttagningarna är väl flera dagar?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

Fast har man halsont ska man ju iofs undvika varma drycker då bakterierna verkligen älskar värme

_**/Mvh Anne

SaraC
0

#4 Det funkar. Jag lovar. Men man bör inte ha någon sniffandes i öronen på en tid efteråt ;)

#5 Ja men varmt vatten med honung är bara lättande. Denna drink är bakteridödande med all c-vitamin den innehåller ;) Honungen för att göra den lite sötare och alkoholen för att göra det hela lite roligare ;)

Ja uttagningarna brukar ju vara några dagar. Kommer vara härifrån Borlänge också, ska bli kul att se! Du får berätta sen om din kompis blev med i bild ;)

Lotta
0

Ja nog blir det roligare eller så kanske man blir tröttare och somnar ;) Och det där med vitlök i öronen läste jag i en tidning för nått år sedan, det ska vara jättebra =)

Kry på dig nu, smitta nu inte ner Eros.

Appropå ta fel på hundarna, kommer ni ihåg i början när jag blandade ihop era hundar hela tiden Ecko och Eros…så pinsamt varje gång Generad

kerstinjoh
0

Hih, f'låt Eros!

Men eftersom jag har lite ont i fingret så har jag tejpat fast en bit vitlök där. Lite svårt att skriva då. Oskyldig

Men ha det så gott i soffan!

Liss
0

Jaa, du får la hålla koll efter henne me.. hon är blond och heter Carolina:)
Men vet inte vart hon är på uttagingen.

SaraC
0

Lotta - Ja, men det är skönt att få hjälp att somna ibland också ;) Men än har jag nog inte tänkt somna! Hihi ja, skyll på Lisette som döpt sin hund till ett namn på samma bokstav som min ;)

Kerstin - Aha, ja men då förstår jag! Då blir det bra i fingret snart då! ;) Sedär, ännu ett användningsområde!

Lisette - Haha jaså är hon programledaren? ;)

Liss
0

tss.. neeh!:P hon är typ bara 15 år eller nått haha

Lotta
0

Också är min tantis polare igång…du får väl komma till Lotta så kan jag blåsa Flört

kerstinjoh
0

Blås lite. Kom att tänka på när Elin "Quila" var ung (!!) och råkade lägga knät på ett häftstift. Ajaj, det gjorde säkert ont. men vad skulle jag göra när hon grät?

Antagligen såg jag väldigt lite deltagande ut och frågande ut.

Elin fräser fram: Du är ju för %#¤(=# undersköterska, du kan väl blåsa lite.

Lotta
0

*ASG* Härliga ungar….och där fick du dig en känga, tänk att man blir alltid så handlingförlamad när det gäller sina egna barn ;)

SaraC
0

Usch, idag känner jag verkligen av febern. Har sovit hela dagen.. Tycker synd om Eros som bara får kortispromisar :(

Lotta
0

Usch din stackare…och det enda som hjälper är ju att vila, så sov på du. Eros känner att du är sjuk så inte går det nån nöd på honom, det är bättre han får en pigg matte snart då får han ju sina prommisar med en helt frisk matte igen…mycket roligare =)

SaraC
0

Tack Lotta, nu lättade de lite på samvetet :) Ska lägga mig på soffan med en påse köttbullar och låta honom jobba lite med huvudet iaf ;)

Lotta
0

Det var så lite så =) Ohhh kan du kasta några hitåt också…jag vart lite sugen faktiskt ;) Jag kan också jobba med huvudet om du vill *ASG*

SaraC
0

Sitt fint då!!

Blev själv sugen.. Med hemmalagat mos och lingonsylt.. Mums!

Lotta
0

Mmmm det är ju smaskens…också lite gurka till *himlar med ögonen*

Sitter fint *ler*

Nu ska jag springa igenon duschstrålarna så jag inte blir allt för blöt, kommer snart ;) Vila på du =)

SaraC
0

BRAAAA LOTTA!! Dutti!!

Kastar över några bullar, så gapa på!

Gillar du inte att bli blöt? :S Ja, nu ska jag inta soffan igen!

Lotta
0

Jaaaa vad mumsig…gottgottigottgott!!!!

Nope det är därför jag rämmar igenom så fort *ASG* Men nu är jag ren och fin *stolt*

Ligg och vila du, min gubbe kommer hem från COPP snart och då blir det till att lyssna på gnäll en stund hehehe