Hundens garderob!
Ja, ni läste rätt - så ni som tycker kläder är fel och misshandel behöver inte läsa mer än detta 😉
Jag gick igenom hundens kläder för att se vad som kan rensas bort storleksmässigt - och har nu kommit till insikt att hunden äger mer kläder än jag själv! O.o
Detta har min hund i sin garderob:
- Regnkläder - 3st
- Overaller - 4st (+ två som ska sys)
- Kappa/jacka - 9st
- Tshirt/linne - 13st
- Snibbar - 4st
- Sele/halsband - 4+4st
- varm tröja/väst - 17st
- Mössa/halsduk - 6st
Och detta är med det som passar!
Ni kan ju tänka er högen med valpkläder 😂
Nu används en del inte så jag ska gå igenom högen igen, så jag behåller de vi använder mest och som är nödvändigast.
Så ni som också har kläder till hunden - hur mycket har era sötnosar?? ^^
En bild på ''rensad'' klädhög!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Oj det var inte lite kläder din hund hade. XD Detta är vad jag kunnat rökna till. - Regnkläder 3 st - Overaller 5 st - Täcken 3 st - T-shirt/linnen 3 st - Mössor 2 st - Sele/halsband 1 st (resten trasiga/passar ej)
#1 Hahaha ja blev faktiskt en liten chock - trodde inte de va så mycket, men började plocka lite och högen bara växte! 😂
Du hade lite mer lagom till hunden, något tips till en som maniskt tillverkar nya kläder hela tiden?? 😉
Eller du kanske vill utöka? - då kommer jag snart ha massor till salu isåfall 😇
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Ett fleecefodrat regntäcke som jag köpte på Rusta när förra hunden började bli gammal o skruttig. Det passar även till nuvarande hund, aldrig använt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Oj det var en hel del kläder det mina har lite färre :) Den lilla fryslorten: 3st regntäcken 2st fleecetäcken/värmetäcken 2st vintertäcken 5st snusnäsdukar Den stora har bara 2 regntäcken och några näsdukar att ha runt halsen :)
Codeavalone.blogg.se
2 hundar, två värmetäcken och två regntäcken - inget används mer än ett fåtal gånger per år🙂 Regntäckena när det vräker ner iskallt novemberregn och värmetäcken när det är kallare än 15 minus….
Haha, men jösses vilken imponerande hundgarderob!
Jessie har inte en fullt så proppad garderob:
2 halsband
1 bilsele
1 vanlig sele
1 ärvt, för stort vintertäcke
1 regntäcke
1 tröjliknande sak
1 Regntäcke
1 Vintertäcke
That's it ^^ Måste dock införskaffa ett till av vardera till lillen men det är ingen idé förrän han är fullvuxen.
Ett par hundtäcken. Har aldrig använt dem på den här hunden.
Det var inte lite xD
1 st flytväst
3 st halsband
2 st halsband med snusduk eller vad man nu ska säga🤪
en halv halsduk (snart färdig stickad :P)
inte mycket mer har kanske tänkt att in förskaffa ett regntäcke o et värmetäcke :)
Känns som om jag toppas listan på manisk när jag läser era svar! 😂
2 overaller
2 vintertäcken (och ett back on track täcke ska strax beställas)
1 regntäcke
14 selar
37 halsband
11 koppel (+ 3 eller 4 flexikoppel)
2 scarfar
1 tomtemössa
8 skor
2 tikskydd
Det är det jag kan komma på utan att gå och kolla vad jag har i garderoben så det finns säkerligen mer, och det ska väl tilläggas att jag bara äger två hundar 😇
#11 Skit - 14 selar och 37 halsband!
Snart ett för varje dag på året 😃
#12 Hahaha ja men ellerhur! 😃 Jag är en riktig samlare tror jag😂
#13 blir lätt så, man blir liksom beroende av halsband när man väl börjar köpa dem! 😂
Haha det var inte lite kläder det! Jamie har ett vintertäcke, ett regnrock och en stickad tröja :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Förra ägaren skickade med massor men det jag plockat upp från den lådan och använt någon gång de 2 åren jag haft honom är;
1 regntäcke
2 tshirtar
2 fleecefodrade täcken
Sen har jag 1 sele, 2 halsband och 7 koppel som används. Resten ligger i en låda i källaren👍 Kanske borde gå igenom där och se om det finns något jag tänkt köpa men tydligen redan har. Förra ägaren hade verkligen allt möjligt man kunde tänka sig, och även saker man inte i sin vildaste fantasi skulle komma på🤪
har inte riktigt kläder men har ett par täcken och en tröja, han brukar bara använda regntäcke från hurrta ca 1 gång om året och sen har han en fleece overall han har efter att han duschat annars har han ingenting oftast, jo i stallet har han en regnoverall och tröjan har han t ex när vi seglar då han kan bli lite kylig på kvällarna :-) har ingen bild på täckena dock
Min lilleman plockade fram en overall ur högen - den nyaste av dem, kan man annat än att låta honom ha den då 😉
Min mini aussie har inga kläder men har halsband och diverse koppel men ska införskaffa en regnoverall när hon stannar i växten.
Min fina lapphund har ett regntäcke, reflexväst, flera selar, flera koppel och flera halsband.
Inga raser som behöver en garderob direkt 😉Men min brors whippet har hur mycket prylar som helst och jag kan nog inte räkna till alla hennes saker.
Ett ofodrat, tunt reflextäcke/väst, ett sele, några halsband och koppel, that's it.
Oj!. Lea har ett fleece täcke, ett regn täcke, ett retriverkoppel och ett läder koppel/halsband.