Fredrik Steen
Vad tycker ni om Fredrik Steen?
Jag har själv ett par böcker av honom och tycker dom är fulla av strunt, jag trodde man köpte hans böcker för att kunna förstå hundar bättre och vad man ska göra åt problemet som hunden har, men tycker inte de står tillräckligt om hur man gör, de står flera sidor om problemet och hur de uppstår men inte alls om hur man fixar de eller bara en pytte text om hur man gör.
Min uppfattning om Fredrik Steen är inte alls på topp efter dom här böckerna, tycker han kan dela med sig av sina hemligheter.
Han har nog inga hemligheter att dela med sig av.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Fredrik Steen skiljer inte på lek och allvar, utan de mesta är allvar (enligt min uppfattning av honom) sedan använder han samma metoder till alla sorters hundar.
Hans metoder är väl ok, men jag känner att han inte är en person jag skulle vända mig till när jag vill ha svar på olika saker. Sedan kan man ju plocka de bra och strunta i det dåliga med dom flesta hundcoacher
=P
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag tycker att han verkar vettig, håller med honom i det mesta.
Jag tycker att han har, som de flesta andra hundcoacher, Cesar Millan, Victoria Stilwell, etc. Har vissa saker som är bra och passar mig, och vissa saker som jag tycker är helknasiga :P
Fredrik har väll inte direkt så många knep, utan han använder ungefär samma få metoder för allt, men är man nyfiken så har han ju en blogg där han ibland tar upp problem som folk frågar om, och svarar på dessa. Där kanske du hittar lite mer matnyttig information ^^
(Kan dock inte svara på något om hans böcker eftersom jag inte läst dem)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Vissa saker han säger tycker jag faktiskt är riktigt bra, men sen finns det ju såklart det som bara är att kasta i papperskorgen. Precis som med alla andra hundcoacher och tränare :-)
den mannen har sina stunder, men i det stora hela… vet inte riktigt. Skulle kunna tänka mig lyssna på en föreläsning och låta han testa träna min hund, det jag sett av honom imponerar mig inte jättemycket men alla träningstekniker passar ju inte alla hundar..
tja får se, skulle somsagt kunna tänka mig ha en pratstund med honom men det man fått se utåt tror jag inte speglar hur han är i verkligheten men somsagt man vet aldrig har inte träffat honom vidare personligt och pratat, dock sett honom flertal gånger och hört hans åsikter
Jag gillar metoderna han använder i hans korta träningsklipp på youtube 😃
Har inte kollat så mycket på hans program som sändes för länge sen, eller läst hans böcker, men upplevde att han blev väldigt arg på hunden när den betedde sig aggressivt mot en annan på promenad. Tror att jag såg avsnittet med en rottweiler eller vad det nu var som ville typ döda alla hundar den såg och drog omkull sin ägare osv 😐
"Red zone" som Cesar skulle sagt haha. Men annars gillar jag hans sätt med valpar, alltså metoderna han använder för att förebygga dåliga beteenden i vuxen ålder hos hundar 😃
Det jag sett och hört (på Stockholm dog show) av honom har jag inte gillat
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.