Herregud
Jag läste precis på Aftonbladet om "Världens fulaste hund" och började bläddra i bilderna, och då kom det upp en bild på den här hunden. Var tvungen att dela med mig, den där hunden KAN ju inte vara frisk? Beror det på inavel eller att dom har blandat konstiga raser och råkade det bli så att den ser ut så där..? Vad tror ni?
Bild borttagen av admin eftersom bildrättigheter saknas.
Ser ut att bara skrika "Photoshop!!!!" om den där :P
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag såg också den bilden, ser ut som en korsning mellan en högbent och en kort hund. Ser inte friskt ut oavsett blandras eller inavel
Finns flera bilder om man googlar runt, så tror tyvärr inte att det är Photoshop. Såg alla dessa hundar förut när jag bläddrade runt och tänkte bara vad många som faktiskt inte alls ser friska ut. 😟
Tänk dock på upphovsrättslagen.
Edit: Såg att bilden redan var borttagen.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Det är en missbildning, samma förekommer hos hästar:
http://uknowledge.uky.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1012&context=gluck_etds
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag satt och googlade runt lite på det och det verkar ju faktiskt finnas något syndrom. Det jag hittade kallade de för "baboon dog syndrome". Hittade bara fåtalet länkar, men dock inget vetenskapligt. Helt vansinnigt oavsett. En sådant hund saknar ju flera ryggkotor och livskvalitet kan knappast vara den bästa. Tänk bara att försöka äta eller dricka något på marken. Hästarna i det du länkade ser ju åtminstone någorlunda "normala" ut. Väldigt deformerade, men i alla fall inte såpass att det inte verkar saknas flera ben i kroppen på den :s Usch. Hemskt om detta faktiskt finns, jag skulle nog behöva se det med mina egna ögon för att tro det :/
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Förlåt tänkte inte alls på att man inte får lägga ut bilder hur som helst, får man länka deras artikel? Ber om ursäkt :/
Ja det får du.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.