Vattentemp för simning?
Vill prova träna min vovves knän (patellaluxation) i någon sjö här. Men är vattnet för kallt just nu efter det kalla vädret i Sthlm den senaste veckan? När kan man prova ta ut honom i vattnet för simning, någon som vet?
Min hund har badat sen isen försvann. Nu är de ca 18grader i vattnen så sålänge du ser till att hunden blir torr ordentligt efter är de absolut inga problem :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Får er hund bada i sånt här väder?
Min hund har badat i havet sen början av Juni, innan det badade han i sjön sen Maj nån gång. Det var för kallt för mig att bada så jag vet inte vilken temperatur det var.
Min förra hund badade så fort isen var borta och sen badade han så länge han kunde in på hösten.
vi bor också i stockholm och min hund badade i havet senast för några dagar sen så det är nog ingen fara
Mitt monster dök ner i vattnet i stockholm redan i början av mars. Led inte speciellt mycket av det :)
-
Min hund får själv bestämma när han ska bada, räknar med att han inte tycker att det är obehagligt om han hoppar i. Skulle tro att han badade i mars eller april för första gången. Om han skulle simma längre sträckor skulle jag nog vänta till maj.
Är det i rehab/träningssyfte så bör vattnet vara ganska varmt, bäst är att börja i bassäng tillsammans med personal så du lär dig o hunden rätt teknik.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.