Raser
Vilken ras skulle nöja sig med detta? nämn dem ni kommer på 😛
1-2 timmars motion per dag
Rastningar
Släppa löst varje dag och låta springa av sig/leka/hjärngympa minst 40 minuter
Osv !
emh… någon med låg jaktinstinkt, så den inte sticker iväg när den är lös. någon som inte kräver så mycket(ingen brukshund)
kanske någon i grupp 9 ?
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Finns en väldigt stor hundgård där jag bor där jag släpper löst 40 min till 1 timme per dag, så jaktinstinkten spelar ingen större roll.
Promenerar 1-2 timmar per dag + rastningar
och lite mental aktivering.
Ok.. :P
Hade kollat i grupp 9 då det inte låter som jättemycket hjärngympa. Det du radade upp är vad jag och min sjuåring pysslar med och han är blandis mellan 2 rena sällskapsraser..👍
Du får gärna utveckla lite mer vad du tänkt göra med vovven och vad du har för önskemål🙂
hm kanske en terrier av något slag eller sällskapshund ur grupp 9 finns även ex dvärgschnauzer underbar ras! :) tycker du ska läsa på dvärgschnauzern :)
Jag har ju redan sagt vad jag vill göra med hunden? vissa vill inte mer än motion lite hjärngympa och mys
Har funderat på utställning och agility men inget aktivt i såfall
#5 då rekommenderar jag verkligen dvärgschnauzern till dig :) perfekt hund!😍
Bichon Havanais 🙂
Säger med ta en titt på rasgrupp 9
Rasgrupp 9
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Italiensk vinthund. Men den rekommenderar jag till alla;-)
#5 Absolut, men vissa vill inte ha hundar som inkluderar pälsvård och då kanske man inte rekommenderar pudel. Vissa vill ha badgalningar, då kanske en retriever passar bättre någon annan ras man kikat på. Och vissa vill ha hund som gillar nosarbete och då kanske man inte ska välja t.ex york. Är svårt att hjälpa till om man får pyttelite info. Men ursäkta mig😛
Du behöver inte skriva ursäkta?
Pälsvård = vill inte ha någon extrem pälsvård.
Annars spelar det ingen roll, jag har tänkt på en sak alla som rekomenderar rasgrupp 9 men det finns flertal sällskapshundar i andra grupper tillexempel vissa vinthundar, eller spetsar tillexempel tysk spets osv.
Jaja, man hittar bäst själv är ändå inte aktuellt med en ny hund på typ 10 år hehe
Fråga inte om "man hittar bäst själv" då? Du har fått massor av förslag men om du tycker att du hittar en bra hund själv behöver du inte be om hjälp
jag skulle säga någon retriever, labrador, golden eller någon spetsras, japansk spets brukar vara trevliga :-)
#13 Nä jag kanske kom på det efter att jag gjorde inlägget? och jo jag får visst fråga jag vill fråga eftersom jag vill få reda på vad andra tycker men hellre en specifik ras än en rasgrupp
#15 Jag tror att anledningen till att du inte fått snävare svar är att du inte gett snävare önskemål. Både KH Chihuahua och pudel ingår i rasgrupp 9 men pälsvården skiljer betydligt, för att ta ett exempel. :)
Ok, men jag vill inte längre ha tips har ändrat mig angående de här med tips och sen som jag skrev var bara intresserad av att se vad folk skulle tipsa ska inte skaffa en ny hund på typ minst 10 år så det var mest på skoj vet nog redan själv vad som passar min livsstil det är ju ändå ett forum så man kan skapa såna här trådar och det är alltid trevligt att höra vad folk tycker, vet inte om det finns så mycket mer att diskutera om nu 😛
#15 har aldrig förbjudit dig att fråga. Men du verkade bara så anti de flesta tips