försäkring
Vilket är den billigaste försäkringen för hund i längden?
Olika beroende på ras.
Beror på ras, vart i landet man bor, hur hög ersättning man väljer etc.
Billigaste är dock inte alltid det bästa (inte det dyraste heller), om du funderar på vilken försäkring du ska välja så kolla igenom villkoren hos försäkringsbolagen och hur lång själriskperioden är. Gör prisjämförelser på deras hemsidor och snåla inte med veterinärersättningstaket! 25 000 som är det lägsta hos många räcker inte långt om olyckan är framme, om man inte har en rejäl buffert att ta av då.
Fast det finns ändå försäkringar som generellt är billigare än andra!
Fast det finns ändå försäkringar som generellt är billigare än andra!
Bästa är om du kollar runt och jämför priserna på de olika försäkringsbolagen och även kollar vad som ingår.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Den dyraste är Agria (generellt) men alla andra ligger på ungefär samma prisnivåer så nej det går inte att generalisera när det är så många faktorer som spelar in. En försäkring kan vara billig för en som bor uppe i Norrland men betydligt dyrare för någon som bor i Skåne (som exempel bara). Det är väl bara att gå in på försäkringsbolagens hemsida och göra prisjämförelse ? eller ringa till dom, ingen här på forumet kan säga vilken försäkring det är som blir billigast för dig.
Om du inte vet vilka försäkringsbolag det finns så är dessa de jag har hört om:
Agria
Sveland
IF
Folksam
Optimal
Dina
På åtminstone Agria, Sveland, IF och Folksams hemsidor kan man enkelt få prisuppgifter bara genom att fylla i ett enkelt formulär.
Jag har iallafall hört folk säga att vissa försäkringar är billigare än andra, vilken är den bästa försäkringen då? och varför är den bäst?
Ja det kanske har varit vissa försäkringar som har varit billigare för just dom men det behöver inte innebära att samma försäkring är lika billig för dig.
Belimas varför skriver du extra tydligt det du redan förklarat i 3 inlägg till mig nu? jag förstår redan att det uppenbarligen är olika. Nu frågade jag vilken försäkring folk tycker är bäst inte kostnad.
#9 Fast så som du skrev i #7, så kan det utläsas som att du frågar efter vilken som är bäst om man vill ha en billig. Så tror #8 utgick från det i sitt svar.
Jag tycker personligen Folksam är bäst.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har alltid haft Agria på mina djur så jag har inte mycket att jämföra med. Men jag är jättenöjd med Agria, de har bra valprabatt, generösa öppettider (positivt ifall man hamnar hos vet. sent och behöver direktreglera till exempel). Tycker de är trevliga och betalar ut ersättning snabbt.
#10 Ja men jag har ju redan läst det hon förklarat.. Men jag förstår vad du menar
För att du i flera inlägg fortfarande påstod att det visst fanns försäkringar som generellt är billigare vilket jag då extra tydligt ville förklara att det inte gör.
Det är så många aspekter som avgör vad slutpriset på en försäkring blir att det inte finns en enda en här på forumet som kan säga att just den här försäkringen är billigast för dig. Den enda som kan avgöra vilken försäkring som är den billigaste för dig är just du själv genom att göra prisjämförelser eller dina föräldrar då om du är omyndig.
När det kommer till vilket försäkringsbolag som är bäst så står det ungefär lika mellan Folksam och IF för mig personligen.
IF är den enda som har fast självrisk vilket kan vara skönt om summorna plockar iväg men det kan också göra att premien inte blir så billig om man inte har flera försäkringar hos dom och då får IF plus-rabatt.
Folksam är enkla att ha och göra med, vettiga premier och helt okej villkor (i stort sett samma som alla andra).
Sen finns det då Agria, den som oftast har de dyraste premierna men det enda bolaget som inte sänker veterinärvårdsersättningen efter ett visst antal år. Många har dock fått höjda premier utan anledning och således bytt bolag p.g.a. det. Hade Agria någon gång för evigheter sedan men de krånglade så mycket vi valde ett annat bolag till hunden efter.

Hur kan det skilja i pris på hundförsäkringen beroende på var i landet man bor ?
Verkar ju mkt konstigt.
Håller också på att kolla upp rätt försäkring för valpen som flyttar hem om 1 v:))
Kan vara större risk för skador/olyckor beroende på om man bor i Stockholm eller Bastuträsk.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#13 I mitt 'senaste inlägg' skrev jag:Jag har iallafall hört folk säga att vissa försäkringar är billigare än andra, vilken är den bästa försäkringen då? och varför är den bäst?
Det var det jag menade att jag hört folk säga det IRL, kanske var otydlig men nu vet jag att det är lättast och kolla upp själv på försäkringssidorna, men nu är ju typ diskussionen klar eftersom det inte finns något mer och fråga om
och dessutom var det bara i ett inlägg (tror jag) jag var lite slarvig med hur jag skrev
Som jag många gånger sagt otroliiiigt lätt me missförstånd över forum.