Ryggsäck för långpromenader?
När jag ger mig ut på långpromenader gillar jag att kunna ta med vatten till mig och hunden och eventuellt tröja och nått att sitta på (beroende på väder och hur långt vi går) men den ryggsäcken jag har är inte så bra att bära tungt i. Jag skulle vilja ha en väska som går att knäppa över axlarna, så man knäpper ihop axelbanden (hoppas ni förstår hur jag menar). De flesta väskor jag sett med sån funktion har även knäppe över midjan och brukar vara väldigt stora. Jag skulle vilja ha någon mindre väska som klarar upp till 5 kilo iaf. Har ni några tips?
Vad brukar ni ha för väska när ni ger er ut med hunden/hundarna?
Mvh Linn
Varför inte en Klövjeväska? Köpte en till min pälsboll igår och däri kan man lägga 2-3 50 cl petflaskor (Beroende på vad hunden klarar) samt en Tygskål eller liknande, tränar lite muskler på hunden samt att du får med dig de nödvändigaste sakerna ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#1 Jag har en klövjeväska men har för mig att hunden inte kan/ska springa lös med den på. Sen är hon bara en liten cocker spaniel så hon kan ju inte bära så mycket direkt, får inte plats så mycket i hennes väska tyvärr. Jag använder nästan aldrig väskan då jag inte hittat något bra att lägga i som tyngder än. Vill inte att det ska röra sig för mycket så som vatten gör när det skvalpar fram och tillbaka.. Annars var det en bra idé :)
Mvh Linn
Jaha okej, Men en Bra Terräng väska då? Eller en liten Vettig midjeväska vi har en hemma som vi hade nu innan jag köpte klövjeväskan, vi köpte den här (tror jag vår modell finns där iaf xD)
Om du vill ha en traditionell ryggsäck har Lundhags en som heter Cult. Den finns som 16 och 25 liter, har avtagbart midjebälte och en rem som håller ihop axelbanden. Vi har den som spårsäck, hundryggsäck och alltiallaosäck. Funkar finfint för oss, även om den inte är gratis.
Jag har en haglöfs corker som jag trivs bra med. Finns i olika storlekar och har både rem över bröstet och i midjan. Jag får plats med vatten, hundgodis, leksak, tröja, handduk och badkläder utan problem. Den öppnas dock längs sidan så det är väl en smaksak. Finns på de flesta större sportaffärer och brukar kosta runt 500 kr.
Jag har olika, en goding i läder som är så skön men rymmer inte mycket men bra för dessa små promenader med lite packning. Sen har jag ryggsäck som jag köpte från en sportbutik så där kan jag tipsa dig om att ta dig en titt.
Den som verkligen används flitigt av andra i familjen är Ron Thompson Hunter Wide Stolryggsäck, den är tålig och man får med sig mycket dessutom sitter man skönt 😃 Fynda min för 459 kr i höstas 😉
Tack för alla era tips! :D Nu vet jag lite bättre vad jag ska leta efter iaf! Sen får jag se vad det blir för någon väska. Helst hade jag velat ha någon till helgen nu då jag ska åka ut till stugan med hunden men eftersom det är midsommar och så så har jag nog inte tid att gå så mycket ändå :)
Mvh Linn
#5 Vart beställde du någonstans? 🙂
//Flöffo
Jag hittade Billiga på Agriashop som verkade bra!
inte så himla Dyr heller fanns både Vettig MAgväska och Ryggsäck ^^
Dock tror jag inte dom hinner komma till midsommar ^^
#9 Jag beställde från Hemfoder.se :)