Vegetariskt foder
http://animail.se/yarrah-dog-organic-vegetarian-10-kg.html?nosto=nosto-category
Var och kollade efter torrfoder och hittade detta, själv vill jag bara ge mina hundar foder med kött även fast jag själv aldrig äter kött! skulle du kunna tänka dig utfodra såhär? varför/varför inte?
Aldrig.
Enbart om det skulle visa sig att hunden var allergisk mot allt kött, men det skulle vara extremt ovanligt så…
Hundar är gjorda för att äta främst kött, inte vegetariskt…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lika lite som jag har kött till min ponny skulle jag ge grönsakertill köttätare.
Nej. Det är ju helt ologiskt. Jag behöver bara nämna hundens anatomi som skäl.
Nej, av orsaken att det känns långtifrån optimalt för en hund att äta vegetariskt. Tror dessutom att min hund hade blivit förbannad om jag tagit bort köttet ur hans mat och det bara låg ris kvar i matskålen. Han hade dock förmodligen ätit upp riset ändå.😃
Innehållsförteckningen på fodret du länkade ger mig rysningar.

skulle aldrig komma på tanken. jag kan verkligen förstå att vi människor väljer att utesluta kött ur vår kost, det gör jag själv, men att gå från det till att tvinga på våra djur ett foder som är så fullkomligt fel för dem. både hundar och katter är köttätare, det är det som dom ska äta. det finns inte heller några studier på vad ett foder som går ifrån det naturliga så mycket som ett vegetariskt foder gör med våra djur i längden. jag vill inte experimentera med mina djur, precis som jag aldrig skulle komma påtanken att experimentera med dieter på mina barn, vare sig LCHF eller andra varianter. vi vet inte vad det gör, och både djur och barn är hlet beroende av att vi fattar beslut för dem. det är ett tungt ansvar i min värld, och därför tänker jag inte experimentera. min hund äter VoM, ibland uppblandat med en matsked four friends, men mestadels rent. jag har valt att ha rovdjur som husdjur, då får jag anpassa mig efter det. det är mitt val att ha djur som äter kött. kan jag inte acceptera det är inte köttätande djur någonting som jag ska hålla på med. man kan inte försöka ändra ett djurs biologi bara för att det ska passa ens egna politiska agenda. det är enbart egoistiskt i mina ögon, även om man själv försöker försvara det med att man gör det av omtankte till djuren. gör man det av omtanke skaffar man inte ett djur som kräver den typen av kost.

ABSOLUT INTE! Hundar är inte gjorda för att äta massa vegetabilier, de ska ha huvudsakligen animaliska råvaror!
Det där skulle jag dessutom aldrig kunna ge till min ena hund som är spannmålsallergiker, stackaren skulle ju klia ihjäl sig och få extrem näringsbrist på köpet.
Möjligen skulle jag kunna ge det till mina råttor & gerbiler som "tillskottsfoder/godis" eftersom de till största delen äter spannmål och andra vegetabilier.
Även om hunden skulle vara allergisk mot allt animaliskt så finns det bättre alternativ än detta.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det kan förespråkas att den här typen av foder behövs för hundar med allergier, men jag skulle vilja påstå att det är den typen av innehåll som bidrar med "allergisymptomer" från första början.
Ekologiska råvaror är ju däremot alltid trevligt.
≧◔◡◔≦
#7 - kan bara hålla med. Tror att dessa foder i första hand kom till för att veganer sökte efter den typen av foder, men klarar man inte att ge sitt djur den typen av föda den är skapt att äta så skaffar man inte ett sådant djur.
Veg foder till hund…
Vart är mitt köttfoder till gnagare och häst? 😂
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Aldrig! Jag mår bäst av att äta veganskt, min hund mår bäst av att äta animalisk föda. Att tvinga på någon en kost tycker jag är fel, sedan undrar jag huruvida veganskt den är att "äga" djur över huvud taget, särskilt om man inte vill ge dem naturlig föda. Ekologiskt kött anser jag är det bästa man kan ge etiskt sätt, själv får min hund ett torrfoder med svenskproducerade animalier.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Innehållet i den maten e fan allt hundar inte ska ha. Bryggerijäst?! Ärligt?! Majs? Sojabönor?! Osv? Vart e världen på väg.
Jag skulle aldrig ge mina köttätare därhemma vegetariskt. Deras ämnesomsättning liknar inte ens vårt så de måste få rätt näringsämnen för att förbli friska och krya. Att inte vilja utfodra rätt pga etniska skäl gränsar enligt mig egoistiskt och respektlöst mot djurets natur.
Min förra hund en jack russel hade svåra foderallergier och reagerade på de flesta köttprotein till den milda grad att han bajsade blod så under ett års tid åt han vegetariskt foder tills vi hittade ett foder med kött som han tålde. ( dock inte det där fodret utan ett annat.)Det blev en räddning för oss och en möjlighet att delvis kunna ge torrfoder. Men för oss var det bara en tillfällig lösning medan vi sökte efter att köttbaserat foder som han tålde. På den tiden var det väldigt svårt att hitta vegetariskt hundfoder.
Ett hem utan en hund är inget hem