Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 971 ggr
Turast
0

Resultat på röntgen? :)

Hej jag längtar sååå tills jag ska röntga Jamie i höst efter hans mentalbeskrivning! Så jag tänkte att det kan vara kul att se vad ni som röntgat höfter och armbågar (knän med för den delen) har fått för resultat? 😃

Så ös på med resultat nu! Berätta också om det var det resultatet du trodde det skulle bli eller om det blev något helt oväntat 😉

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

SuperLimm
2

Mocka har A höfter. När jag röntgade hade jag inte så stor koll på vad som var bra/dåligt osv men jag förväntade mig inte ett dåligt resultat iaf :)

Mvh Linn

Turast
0

Vad roligt! :D Jag blir så glad för andras skull när de får fina resultat :)

SuperLimm
0

#2 Ja visst blir man? :D Jag funderar ibland på att röntga hennes armbågar också men vet inte riktigt om jag kommer göra det..

Mvh Linn

Turast
0

#3 Jag riktigt längtar tills jag får röntga Jamie! :D Jag ska röntga armbågarna också då det bara blev ca 200kr mer än om jag bara skulle röntga höfter :) Vad har du för ras? :)

Justdet alla kan ju skriva vilken ras de har också 😛

SuperLimm
0

#4 En cocker spaniel har jag :) Förstår att du längtar :D

Mvh Linn

Kalli
4

A-A och 0-1. Han är en blandras och jag hade egentligen inga förväntningar, röntgade för att veta vad jag hade att "jobba med" men blev snarare positivt överraskad än motsatsen.

Turast
0

Grattis :D

Lilllens
0

Rottisen har HD C och ED 1. Vi hade hoppats på A och 0 såklart, men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Turast
0

Har ni jobbat något speciellt med rottisen då för att bygga upp muskler runt osv? :) Intressant att höra hur man tar det liksom, tråkigt att det inte vart som ni tänkte men alla kan ju inte vara perfekta :)

Lilllens
2

#9 Nja, hålla henne lätt och i kondition :) Det har inte varit något problem med dem än heller och hon är snart 9 år.

Turast
1

Skönt att höra att hon inte fått problem av det! :)

Qepta
0

HD: A ED: 0

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

molam
0

Kazzie HD: A, ED: 0
Keiko HD: A, ED: 0
Speedy HD: AC, ED: 0

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[FridaGenborg]
0

Åh, jag ska röntga min kille till höst, längtar riktigt mycket och hoppas på fina resultat! 😃

htt
0

Jag röntgade och patellakollade min dansk-svenska gårdshund i början på maj- HD B patella UA :)

[fabienne]
0

Resultatet på OEBn blev ua på ED och C/D på HD. Inte direkt så att jag blev förvånad över höftledsresultatet, utan då blev jag mer förvånad över att det otroligt nog inte var något fel med armbågslederna. Livet med hund med tusen fel. 💔

Nu är jag nervös inför Jessies röntgen och patellundersökning. Det måste se bra ut, det är så bara. Har dock inte bestämt om vi ska göra detta när han är 12 eller 18 månader. 🤔

molam
1

#16 Satsa på 18 månader ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus