Bountys bildtråd
**Hej!
**
Nu tänkte jag skaffa en liten bildtråd till den lille killen också 😃
Bounty heter han just nu men vi funderar på att byta namn då vi vill ha ett svenskt namn som är lättare att uttala.
Ras: Bichon Havanais
Stamtavle namn: My funny fiends kennel Bounty
Födelsedatum: 19/15-2014
Kön: Kille
Färg: Hel vit
Måste följa lillkillen! Tycker faktiskt att Bounty passar rätt så bra..! :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Igår var vi och hälsade på honom och hans syskon 😃
Hans mamma heter Fifi och detta är hennes första kull. Bounty har två syskon, en vit syster mer crame färgade fläckar och en svart/brun bror, det var lite underligt att han blev svart/brun då både mamma och pappa är vita 🙂
Här är en bild på Bounty och hans syster Minty ❤️
oh aldrig lyfta valpar som inte har öppnat ögona!!! det kan ge ordentliga stresspåslag då dom inte ser eller vet vad som lyfter dom, rent naturligt för dom är att instinkten säger att det är ett rovdjur som plockat upp valpen för att äta den
#3 klart man kan göra det - inte bära runt hela tiden kanske, men man måste ju kontrollera dem så de är friska och går upp i vikt =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Super söta småttingar ❤️ - men kan inte komma på vilken ras det är 🤔
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
#7 man kan visst lyfta dem - annars gör ju varje uppfödare fel.
Om man inte kan lyfta dem - hur ska man då kunna kontrollera att de är friska, väga dem m.m.? 😉
#5 absolut men man ska inte plocka upp dom i onödan för att ex ta kort på dom. för det är ett stresspåslag för valparna att bli lyfta så där.
#9 vem har skrivit att de plockade upp valpen bara för foto?
Dom kan ju lika gärna passat på att fota medans dom höll på att vägas.
Sen håller jag med, man ska inte hålla på med dem för mycket när dom är så små - men man kan lyfta upp dem ibland om det är nödvändigt =)
Naaw vilka söta små lurvar =3❤️
😍
Helvita havanaiser är extremt (med betoning på extremt) ovanliga och troligvis så kommer din få mörkare toner i pälsen som äldre och kanske bli lite mer cremefärgad på vissa ställen 🙂 Supersöt är han i vilket fall!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se