Inofficiell
Jag hade gärna velat prova på att ställa ut men min Storpudel tjej här hemma är av icke godkänd färg (creme) och blir ju därför diskad i officiella utställningar.
Så jag tänkte om någon här är lite kunnig i inofficiella hur dom tar emot en där? Kommer hon även att bli diskad på en sådan utställning?
Och måste en Pudel ha en "pudelfrisyr" på en inofficiell eller kan hon vara nedrakad eller hur man själv vill?
Det är samma regler på en inoff skillnaden är att innof är typ träning inför en riktig utsällning (en off)
nu vet jag inte om det funkar så - så rätta mig isåfall
Men du kanske kan ställa på blandras utställning?
Din är ju inte blandras - med har otillåten färg, och på blandrasutställning så ser ju alla hundar olika ut =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Även på en inofficiell så går domaren efter rasstandarden, nu vet jag inte hur det är hos pudelklubben men min klubb brukar ibland ha med "skoj-klasser" på sina utställningar där man då kan ställa ut sin hund som har fel färg eller något annat fel. Det är som sagt då bara på skoj och inget resultat som blir officiellt så klart men det kanske finns något liknande hos er annars så är det väl bara blandisutställningar (som även tar emot renrasiga men med fel färg exempelvis).
Jag har för mig att man får ställa hundar med diskvalificerande fel på rasspecialer för att få bedömning utav hunden.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.