Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 371 ggr
[MikaelaR]
0

vakta skålar osv

Har två hundar dem vaktar sina ben och matskålar osv (för varandra, inte för oss människor) dem kan hamna i bråk om sånt här ibland, är det vanligt? går det att förebygga?

vallhund
2

Utfodra i olika rum o ta bort skålarna när de ätit klart. Ge inte ben när de är tillsammans. Läs på om resursförsvar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[MikaelaR]
0

Tack. Har du någon länk med mer info om resursförsvar?

[Forest]
2

Nja jag tror inte hundar slåss så blodigt om ben o matskål. Här markerar även våra hundar om dom tuggar på ben det är ett sätt att tala om jag vill ha mitt ben/skål i fred.

Maja2
5

Det kan bli ordentliga slagsmål över ben!!!!!

jenmjao
0

Kanske utfodra dom med ett kompostgaller mellan?
Jag tog hand om mitt ex hund som han skaffade när jag bodde där, en "alaskan husky" han var mataggressiv jag satte han två meter ifrån min hund och matade båda, min hund skulle aldrig vakta mat eller ben så när han gick fram emot skålen backade hon och jag fick säga åt honom, på någon dag kunde dom äta bredvid varandra.. Men han var fortfarande aggressiv emot mitt ex andra tik då hon bara kunde gå fram och ta ben.. tror det handlar väldigt mycket om hundar gentemot varandra och hur "undergivna" eller "respektfulla" eller vad man ska kalla det dom är emot varandra.. :/