Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1193 ggr
FearyDawn
0

härstamningsbevis?? EU-pass??

Jag blir lite frågande när jag läser på blocket att valpen som säljs inte har stamtavla men härstamningsbevis medföljer, vad är detta? Någon som vet och kan förklara? Hur ser ett sådant ut, kan man lita på ett sådant?

Sedan en annan sak, sedan så ser man ofta att valpar som ska säljas som är ca 8veckor (men de påstår att de har båda föräldrarna och valparna är uppfödda hemma) säljs med EU-pass? Varför?

russin
3

Låter som oreggade valpar med kopia på föräldrars stamtavla - vilket egentligen inte betyder ett dugg.

EU-pass låter bara fint i en dels öron, men även det betyder inget och brukar endast göras till de valpar som ska säljas utomlands.

vallhund
0

Härstamningsbevis är väl en term som är vanligt vad gäller hästar o vissa lantraser som är med i genbanken?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Haztparken
2

När jag hade en kull kaninungar så sålde jag dom med ett härstamningsbevis då jag inte var någon reggad uppfödare så kunde inte skriva stamtavlor. På ett härstamningsbevis finna bara lite info, typ djurens föräldrar, när dom är födda, färg m.m man kan utforma dom som man vill!