Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2118 ggr
[MikaelaR]
0

Kräsen hund

Hej ni som utfodrar med torrfoder, finns det någon som också har en kräsen hund som ändå gillar sitt torrfoder? Vad har ni för märke då?

Mlyy
0

Vår hane är väldigt kräsen. Den enda foder han äter är sitt eget och min mammas hunds. Jag har Magnussons. (Och det enda godis han äter är typ levergodis)

Frankhunden
0

Vi har också en kräsen hane och hittills har inte vi heller hittat nått torrfoder som han äter med glädje, så jag följer tråden med spänning! :) Katt-torrfoder är det enda som funkat hittills för oss.

Arashi
0

Häll lite olja över torrfodret: rapsolja, olivolja, laxolja etz de brukar funka om hunden inte gillar nått torrfoder. annars är det bara att testa olika sorter Annat alternativ är färskfoder:P

Nicolew
0

Definiera kräsen 😊 Hur utfodras han/hon, vad har du provat för foder?

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Saffran0Spice
2

Har en kräsen hund, han ratar sitt foder ibland (oavsett vad vi testat) så jag låter honom gå hungrig tills nästa måltid. Hunden äter när den blir hungrig =)

Nicolew
0

#5 Precis vad jag ville komma till hehe 😊Tummen upp! Min cockertik kan gå två dagar utan att äta. Direkt när jag märker att hon inte kommer äta det som serveras erbjuds heller inget nästa måltid heller. Man ska knte skämma bort sina hundar på den fronten! Det tar dom vara på hehe

/Nicole

[Forest]
1

5 o 6 Här har du/ni inte träffat våra hundar 😎 Att rata mat o godis är deras hobby värst var förstås ena hunden, och det är inte kul att ha en hund på 2 kg som bör väga 3 kg ser mager o eländig ut. Vi har vart hos vetten konstaterat att mage,mun,hals o allt som är bra så inget sån var felet till att hon inte åt. Efter kämpande o daltande så insåg vi att färskfoder var våran lösning. Idag efter bott hos oss i över 2.5 år så ser hon fin fin ut inga höftben som sticker upp och fina muskler som behövdes finns. Idag väger hon strax över 3 kg när hon kom som 6 mån vägde hon 1.5 tog oss 2 år att få upp henne i vikt 2 år av kämpande att "hon äter när hon blir hungrig"

Saffran0Spice
1

#7 det är ju himla olika från hund till hund - min blir inte så mager (dock ser rasen alltid ''mager'' ut, då det är en vinthund XD)
Men skönt att ni fick ordning på det med eran!
Måste varit jobbiga 2 år förstår jag 🌺

[Forest]
1

8 Pudlar är med nätta hundar eller ska vara det, jag ser hellre en nätt Pudel än en fet. Men mager nja då är det inte roligt 😕

Nicolew
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 då förstår jag hur det står till! Visste inte att det var en Pudel det gällde 😉 Våran toy Pudel tjej är liknelse till din. Var precis likadan till en början. Hon äter fortfarande dåligt (Men lyckas svälja stoltheten när hon upptäckt att inget bättre serveras), men när hon rasade i vikt och alla ben i kroppen kändes oundvikligt fick vi rådet om ett jaktfoder på burk från djuraffär med skyhög fethalt, och på bara den lilla burlen kom hon upp i det vanliga. Men jag har hört att pudeln i sig är en ganska kräsen ras vad gäller mat, därav överdriven lukt i rasfodret för Pudel som alltid går hem hos våran lilla dam! Det är inte bara det kungliga utseendet hos pudeln som får dom att se snoffsiga ut och lite finare. Dom ser även sig själva som den högst satta rasen i världen! Gourmetmat på silverfat, Ja tack! /Vår fröken

/Nicole

[Forest]
1

10 åh vilken söt Pudel tös :)

Donna ger vi färskfoder då magen o den biten tycker jag blivit bättre på henne med. Hon är inte så extremt kräsen men vissa saker äter hon inte, ger man något som hon älskar så får man passa fingrarna 😉

lizton
0

Till en kräsen ska man inte köpa för stor påse/säck. Fodret är godast i ny påse. Fodret blir mindre gott när påsen varit öppnad länge.

Jag varierar mellan Acanas olika sorter för att fodret ska vara godare. Jag blandar ut lite när jag byter sort. Jag har en kräsen. Magnussons Meat & Biscuit kan också passa kräsna hundar. Alla foder med färskt kött i blir godare för kräsna. Kingsmoor ska också vara gott för kräsna. Det har också enbart färskt kött, liksom Magnussons Meat & Biscuit.

LinaK
0

Har en hane som är rätt petig med maten, han äter inte vad som helst och tröttnar snabbt på ett foder. Men nu har vi hittat något han kastar sig över: orijen! Båda hundarna älskar det och tycker deras pälsar blivit mycket finare sen dom började få det, och även mindre bajs.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Rebornlady
0

Jag har testat från billigt till dyrt, med allt möjligt på, färskfoder….men just nu är det Doggy och jag häller det på golvet och så kommer dom fyra katterna och då äter Elsa.

Calibe
0

Min valp hane är väldigt kräsen när det kommer till hundmat. RC som han stod på från början går inte alls längre. Det som funkar någorlunda bra är Eukanubas torrfoder som jag köpte i fredags då Arken zoo hade säljer 3 kg för 79 kr just nu (!!). Laxolja funkar bra ibland, men det som brukar vara allra bäst för honom i alla fall är att man kanske sprider ut maten lite i till exempel gräset på tomten så han får lukta sig fram, blir mer som en utmaning då.