Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1236 ggr
Saffran0Spice
4

Tack alla Skatungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hos oss finns nu överflöd med skatungar som springer omkring på marken då de inte är flygfärdiga - ett ypperligt tillfälle att träna passivitets träning med en jakthund inriktad på småvilt!

Min hund ÄLSKAR att jaga just fåglar, så jag försöker lära honom att jaga endast är ok när man får tillåtelse till detta.
Men det är allt svårt att motstå ibland, och kopplet är inget roligt att vara i just då =P

Bild - Jonn Leffmann, Wikipedia

Flöffo
0

Har samma problem. Dock brukar skatungarna gömma sig. Det är duvorna som är problemet för oss. cx

//Flöffo

Saffran0Spice
1

#1 Asså? Här sitter ungarna kvar, jag kan plocka upp dem (testade för att se så den inte var sjuk) eller så hoppar de tre steg åt sidan. Min hund kan stå med nosen på dem - de skriker men gör inget.
Tuffa små fåglar, men dumma då vi har mycket katter här omkring =P

SuperLimm
0

Hos oss är problemet fiskmåsar… Misstänker att det finns måsungar på ett av taken där jag bor. Jag och hunden blev anfallna av en mås igår kväll och idag på morgonen. Hon har börjat lyssna ganska bra när jag säger nej, att hon inte får jaga. Hon har tillochmed avbrutit jakten några gånger. finns rätt mycket fågel utanför oss men måsarna är inte det minsta kul :(

Mvh Linn

Saffran0Spice
0

#3 nej fy, måsar är riktigt elaka X(

SuperLimm
0

#4 Ja! Igårkväll blev vi vettskrämda både jag och hunden, hon stod och kissade när måsen flög mot henne så hon rullade runt. Idag blev hon inte lika rätt och jag var mer beredd på det. Tror jag ska börja ta med mig en käpp eller liknande när jag går ut nu, för man får väl slå dom lite, i självförsvar?;) Förhoppningsvis släpper dom inte ner ungarna på gården utanför sen, men man vet ju aldrig…

Mvh Linn

Vovisch nr2
0

Samma "problem" som dig #5, de är mera aggressiva än vad man tror! (Speciellt när de har ungar)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

SuperLimm
0

#6 Ja de är verkligen inte roliga!

Mvh Linn

Ambrose
0

Äh! Små vackra måsar är ju inte farliga! :D

Jag är uppvuxen i skärgården och var mycket uppe i bergen och störde måsarna när jag var liten. Fanns ju inget roligare än att klappa måsungar :p Dessutom är de otroligt vackra och att vakna på morgonen med ljudet av måsar och havet i bakgrunden är det bästa som finns :)

Föräldrarna bluffar mest. De dyker nära men aldrig så de träffar, mest en skrämseltaktik, men vill man vara på säkra sidan så håll upp handen eller något ovanför huvudet. De dyker mot högsta spetsen :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Saffran0Spice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr tog en Chihuahua precis en av skatungarna här utanför =(
Stackars liten, helt försvarslös mot vavvan..

Flöffo
0

#2 Menade mer att dom oftast håller hus vid buskar och i skogar. Annars verkar det inte särskilt rädda för människor men dom flesta hoppar iväg om man kommer för nära. 🙂

//Flöffo