Skakiga bakben?
Min schabrador, 11 år, har fått skakiga bakben, särskilt det ena. Har nu hört talas om "hundborrelia" efter fästingbett. Någon som har någon erfarenhet om antingen skakandet eller fästingsjuka? Annars är han glad och nöjd.
Tycker verkligen att du ska gå till veterinären direkt. Det kan vara allvarligt!
ja gör det, och är han 11 år så kan det ju ha med höfterna att göra också ;-)
skakiga, vad menar du med skakiga? Min mors hund Lufsen skakar och darrar när han ligger ner eller annat. Men de är bara en nerv som kommer i kläm.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Du bör nog åka till en veterinär och kolla så att han inte fått någon sjukdom eller skada.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Men självklart! Vi har varit hos vetrinären och fått Novocarp, värkstillande och inflammationshämmande som liknar Diklofenak, samt Glucosamin (som inte hade någon som helst effekt). Problemet är att man i Norra mellansverige anser att fästingar inte finns här - vilket de gör - och att de i så fall inte bär på borrelia el liknande, vilket det visst gör. Fästingarna har spridit sig väldigt här uppe. Vi har varit hos vetrinären 2 gånger och de tycker att vi ska avvakta för han är ju rätt gammal. Jag lutar nog också mest åt att det är en nerv i kläm. Mest var jag nyfiken om någon visste något om fästingar och vad de för med sig?