Ett vanligt väl ingånget 1.80 cm långt svart läderkoppel.
Vi har också ett lite snyggare ljusbrunt från Ecker som jag håller på att gå in.
Ett rött hurtta stretchkoppel till dagar då jag inte orkar träna koppelgående.
Sedan har jag ett gäng koppel som ligger i en låda och samlar damm. Jag tycker om att pröva nytt men har en väldigt specifik smak och använder oftast bara en, eller ett par fåtal favoriter.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Läder koppel är standard för min del. Men jag har köpt ett nytt som min valp ska ha när hon blir lite äldre. Det är ett tygkoppel av tåligt material som också har stretch i sig. Har också beställt nu för någon dag sedan ett vävt koppel till min lapphund. Här om dagen köpte jag ett lätt Hurtta koppel till valpen också.
Hurtta koppel: http://www.grizzlyzoo.se/hundkoppel-ovriga-Hurtta/hurtta-runt-reflexkoppel-50.0.12976.1/?group=prod_prod_grp-s1%2F281
Stretch koppel (riktigt snygg): http://www.grizzlyzoo.se/hundkoppel-ovriga-Rok-Straps/rok-straps-koppel-s-15kg/?group=prod_prod_grp-s1%2F281
Sen tror jag alla vet hur ett läderkoppel ser ut ;)
Svart nylonkoppel.
-
jag har bruna läderkoppel till mina :)
Nylonkoppel
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Svart läderkoppel
Brunt platt läderkoppel, 180cm.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Svart smalt läderkoppel :)
Svart, smalt läderkoppel jag med 🙂 men har flera tyg/nylonkoppel också som reserv eller när det regnat för jag tycker läder blir så kladdigt å äckligt då 😂
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag har flera, men i 95 % av fallen används ett svart 6mm läderkoppel.
Ett tunt valkkoppel vid vanliga promenader och flexi/långlina när hon ska få röra sig lite mer.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag använder antiglidkoppel utan handtag. Helt fantastiska! Slut på koppeltrassel, skavsår i handen och hundar som riskerar att bli utspillda i trafiken när man har vantar på sig och de gör ett kamikazeskutt.
http://lushundochlakritssnigel.blogspot.se/2013/12/koppel-ar-ungefar-lika-hala-som.html
Svart läder!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Brunt läder, och världens snyggaste och skönaste antiglidkoppel i olika färger!
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
flexikoppel, och ett 2-2,5 m stretch band (köpt på biltema):P
Vi har ett vitt läderkoppel, ett brunt läderkoppel och ett flexikoppel:)
Dogs is my world ♥
#16 Fast nu använder jag aldrig flexi, utan har skaffat en spårlina :)
Dogs is my world ♥
Läderkoppel. Ett svart till taxen och ett brunt, tjockare till collien.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Ett svart läderkoppel, 180 cm, med kedja längst ner mot hunden. Det första och bästa kopplet vi köpt.
När kopplet kommer släpa i marken ibland under viss träning använder jag ett rött anti-glidkoppel, 200 cm, som jag inte är särskilt rädd om.
Vi har också ett ROK Straps-koppel med reflex som vi använder i perioder, men det är väldigt speciellt. Tungt, otympligt och med riktigt tjockt handtag. Ibland tycker jag att det är skönt med en sådan där rejäl sak, och ibland vill jag istället ha något där jag nästan glömmer att jag håller något i handen, som läderkopplet.
Husse använder Flexi också, men jag har hunden lös istället.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag använder hurtta stretchkoppel och ett vanligt hurtta koppel. Sen har jag 2 retrieverkoppel och ett flexi som min syster använder. Och en långlina.
Läder (brunt), longeringslina (långlina), hurttas ställbara koppel, hurttas runda träningskoppel, stretchkoppel och flexi(kissrundor). Har lite svårt att bestämma mig för vilket jag gillar bäst haha så har alla möjliga ist
Må gott!!
Nathalie & Lego
Svart läderkoppel, tror det är 150cm eller 180cm, minns inte riktigt. det använder jag alltid, väldigt skönt att hålla i utan att vara för stort och klumpigt. På dagis har min hund eller svart, runt nylonkoppel med reflex i. Mest för att jag inte är rädd om det alls så det gör inget om det går sönder eller tappas bort. De flesta hundar där har svarta läderkoppel så därför får det inte vara på dagis :) Jag skulle vilja ha ett lite kortare läderkoppel att ha när jag går tex stadspromenader med hunden, där hon aldrig får nyttja hela kopplets längd ändå. Men jag har inte hittat någon tillräckligt bra än :)
Mvh Linn
Brunt läderkopppel… Verkar som att det är det vanligaste när man läser kommentarerna tihi 😃
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Svart platt läderkoppel vilket är mitt favorit koppel :)
Långlina vanligtvis, nu när jag har "tränat om", och tränat fotgående och att inte dra, men nu när det börjar sitta (och har gjort det ett tag och jag känner att jag lita på det), så har vi börjat prova att använda vanliga koppel.
För att fira detta (och fira att jag tog moppekort) inhandlas ett ljusgrönt halsband med bling till tiken, och ett ljusblått halsband med bling + matchande koppel till hanen.
Synd att jag inte kom på att ta en bild, våra två jämthundar såg så tuffa ut i sina pastellfärger ;) (Jappe var dock skitnöjd, och sprang runt och bröstade upp sig. Knäpphund <3)
Ett svart läderkoppel
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Läderkoppel till den ena, dock så flyttar vi snart in till stan och då hon är gammal så funderar jag på att köpa ett bra flexi när man går i parken eller i skogen. Till den andra är de läderkoppel och retrieverkoppel som används när vi ska träna då det är lätt att få av å på det. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
ett läderkoppel i älgskinn som pappa själv skjutit. dock använder vi det bara på jaktprov. retrieverkoppel
annars använder vi flexi på snabba kissrundor, t.ex precis innan man hoppar i säng, eller precis innan man åker iväg.
annars använder jag ett tygkoppel, 180 cm. eller ett som pappa knutit själv, som är 100 cm.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Vanligt hederligt läderkoppel eller vgws bälte med flätat resårkoppel, är det som används mest för min rygg.
Tycker personligen mest om läderkoppel men jag vill inte stödja läderindustrin så nu satsar jag på bra tygkoppel istället. Har två favoritkoppel, ett anti-glid som någon ovanför länkade till. Det är superbra och en riktig hit just för att man får riktigt grepp. Sen har jag ett Hurtta koppel som är tunt, runt, långt, har lite tyngd och reflexer. Det är smidigt och bra för hundar som inte drar i kopplet. Om hunden drar får man lätt skavsår men annars är det lättsamt vid träning.
-Bättre ökänd än okänd