Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 475 ggr
[MikaelaR]
0

Kan Man det/Foder!?

Kan man ge en valp av detta foder? har massa kvar över 10 kg.. så undrar om jag kan ge det? ger också färskfoder mush vaisto ska gå över till det senare men kan detta funka under tiden eller ska man ha valpfoder? jag har hört att valpfoder är onödigt, valpen är cirka 6 månader.

http://www.svenskahundfoder.se/?product=super-premium

VildaVittra
1

Ja, du kan göra slut på det.

Valpfoder är helt onödigt, det är något som reklamkampanjer fått folk att tro att det är nödvändigt. Tänk dig själv, i naturen finns det ju inte speciella valpköttkaniner.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MikaelaR]
0

Skönt och veta ville bara ha det förtydligat de blir nog bra det! :)

Saffran0Spice
0

Det går hur bra som helst, använder samma foder till min hund (10 mån) och har gjort sen jag hämta honom (8veckor) =)

Hildgrim
1

Jag personligen hade nog bara använt det i liten mängd som godis pga det finns majs i. För övrigt såg det väl inte så tokigt ut.

VildaVittra
2

#4 En stor säck hinner bli dålig om man ska använda det som godis.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MikaelaR]
0

#4  Jag tycker inte fodret är jättebra men inte dåligt heller! det är svenskt också. Jag fick fodret i julklapp av min mamma och jag tycker det är synd att slänga 10 kg foder som inte gått ut sitt bäst före datum så jag låter min vuxna hund äta det ska få en valp nu idag och då kommer den också få det tills fodret tar slut då ska jag byta torrfoder till standart eller börja utfodra med mjukfoder/mush.. typ vi får se :)

#3 Hur fungerar din hund på fodret? :)

Saffran0Spice
0

#6 jätte bra, magen är i superform, skiter bra och hunden får massor av energi - jag upptäckte dock att jag inte använder din smak, jag har Carrier Kyckling & Ris till min =)

Men jag är supernöjd med fodret ^^
Och hunden gillar det oftast (om inget annat finns i närheten XD)