Hund + klänning?
Nu när det är sommar är det skönt att bara kunna dra på sig en klänning. Detta brukar innebära att man inte har några fickor vilket kan vara problematiskt om man vill ta hunden på en promenad.
Hus löser ni detta eller har ni alltid byxor på er? En tanke är ju att ta på sig en midjeväska (t ex så har hurtta en) och ha bajspåsar, godis, nycklar och mobil i den. Men det ser kanske bara knäppt ut? ^^
Jag äger endast klänningar med fickor, men skulle jag nu ha en utan, så skulle jag inte bry mig ett smack om ifall det ser dumt ut eller inte att bära en midjeväska. Varför ska man bry sig om det? 'det gäller väl att få med sig de saker man måste ha med sig :)
Jag har midjeväska eller en tunnjacka med fickor på mig, annars tar jag med mig en ryggsäck :D
Jag har faktiskt bara klänningar med fickor i sidorna, för jag klarar inte av att gå med alla mina grejor i händerna 👍 Du kanske får kolla efter en med fickor som är hundpromenad vänlig?
Kyter påsen runt kopplet, har nyckel och mobil i handen
Går man "in public", alltså där det är lite mer folk, så skulle jag nog inte tagit på mig en midjeväska, utan tagit en tunn jacka/kofta med fickor på, men är man bara hemma eller liknande så skulle jag inte brytt mig om hur jag ser ut 🙂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Du kan ju köra med en hundväst också, engelsons har en billig för 250.
Tass Josephine
Jag har en pytteliten väska runt halsen, som bara får plats med det viktiga, nycklar, bajspåsar och mobil.
Om jag har klänning är det för att vi ska hitta på något, typ ner på stan eller hem till någon :) och då har jag en väska med mig :) går jag vanliga promenader och saknar fickor på byxorna och det är för varmt för jacka/munktröja har jag midjeväska. Inte så snyggt men praktiskt ;)
Jag gillar inte att ha klänning, men om jag har kläder utan fickor så brukar jag ha en midjeväska.
"Ser knäppt ut"? Äh, sånt struntar jag i.
Jag använder inte klänning men midjeväska om du är ute (ej på typ promenad i centrum och har med typ tränings godis) eller en väska på stan typ
Midjeväska är apfult, men räddaren i nöden - jag har midjeväska nästan hela sommaren . I den får mobil, nycklar, bajspåsar, hundgodis och leksak plats 🙂 Absolut nödvändig.
Om jag inte har några fickor får ena hunden bära på allt med sin klövjeväska 😃 Om inte så får man väl lägga ned nycklar och mobil i bh:n och sätta bajspåsen på kopplet 😛
- Nederlandse Kooikerhondje -
Jag har en liten axelremsväska tvärs över bröstet. Den är ganska platt, ca 20 cm bred och ca15 cm hög. Lite som bif. modell fast i mjukt skinn och inte på långa vägar lika dyr: http://www.zalando.se/dkny-axelremsvaeska-roett-dk151a03e-302.html
I den får jag plats med bl.a mobil, bajspåsar, lite hundgodis och nycklar.

Stolt midjeväska bärare, kan bara hålla med #11:-)
Trodde aldrig att jag skulle längta efter en midjeväska, speciellt inte den "perfekta" midjeväskan med bra belöningsficka + vattenflaska. Men så skönt när man är ute i skogen utan bra fickor eller vad som helst. Hatar att kånka omkring på ryggsäck/tygväska ens när vi bara ska på promenad, vill ha händerna fria. :P Får ändå inga pluspoäng i mina mysbyxor, haha.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Använder en liten axelremsväska :) Rymmer precis mobil, nycklar och en rulle bajspåsar :)
…enkel lösning, shorts och godisväska!
-
Använder sällan klänning, och om jag skulle ha det på promenad (sällsynt), så har jag antingen en liten "handväska" med där mobil och nyckel ligger eller mitt sportarmband där en nyckel och mobilen får plats, som jag kan placera på armen eller runt benet. 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har klänning i stort sett året runt, på hösten och vintern löser det sig ganska naturligt att man kan ha allt i fickor men sommaren är lite svårare. Jag körde mycket på midjeväska, inte det snyggaste men absolut bästa alternativet. Man får plats med allt. När jag är iväg på stan eller liknande så brukar jag ha en liten väska axelremsväska eller en sådan mobilväska som man händer över halsen. Det mest nödvändigaste får plats i alla fall.
Jag köpte nyss en godisväska som egentligen är tänkt att användas på utställningar, den har en säkerhetsnål så den går att fästas på alla kläder :) Har inte använt den än men kommer garanterat göra det i sommar.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag brukar antingen låta hunden bära klövjeväska med min mobil och mina nycklar i. Då har jag inte med något godis. Annars har jag en ryggsäck med mig (använder inte såna andra småväskor, handväskor eller liknande) med allt i. Men oftast om jag ska ut på en långpromenad tar jag på byxor och tröja för att få med mig det jag vill ha med mig.
Mvh Linn
Tack för alla svaren. Förr hade jag alltid klänning eller kjol på mig även vintertid, men sedan jag skaffade hund har jag i princip bara haft byxor. Dags att bryta den trenden känner jag. :P
En enkel lösning är väl egentligen att ta med sig handväskan bara. Men jag tycker den är jobbig att ha när man är ute och promenerar. Så ja.. jag ska nog våga ta på mig den där midjeväskan. :P