Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 671 ggr
Hildgrim
0

Snabba råd; vilket blöt/torrfoder?

Har försatt mig i en liten tråkig situation. Min hund äter vanligtvis barf men jag åker på semester imorgon och kommer inte ha några kylmöjligheter. Min plan var att köpa frystorkat foder (alltså torkat kött/organ/ben) som man blötlägger. Men tydligen så har jag varit alldeles för nativ och trott att detta ska gå att hitta i vanliga djuraffärer. Orijen har frytorkat foder så jag trodde att affärerna som säljer detta märke även skulle ha dessa produkter.

Men nu har jag varit runt i massa butiker och kan inte hitta något. Det finns att beställa på nätet men eftersom jag åker imorgon så hjälper det mig inte.

Så nu behöver jag en nödlösning. Just nu äter hunden Acana som godis men jag är ändå lite nervös att hon ska dålig i magen om hon får mycket av det.

Det jag funderar på är Bozita blötfoder, Orijen eller Acana. Vad tror ni? Bozita känns bäst eftersom det ändå är blött. Det rör sig bara om ca 3 dagar innan jag kan börja ge vanliga maten igen.

Saffran0Spice
0

Hur ska ni resa?
Det finns ju kylboxar man kan koppla in i bilen som går på el - de blir som protabla kylskåp!

Hildgrim
0

Vi har kylbox men jag vill dels inte vara till besvär för mina föräldrar och fylla den med hundmat. Och dels kan man inte ha den på hela tiden och det är inte säkert vi kommer ha tillgång till el. Så ett foder som inte kräver kyla är att föredra.

Jag såg att Bozita har konserver där en konserv verkar innehålla lagom mängd mat för en måltid. Så jag tror nog jag köper ett gäng såna. :P

http://www.bozita.com/sv/Bozita/Produktgrupper/Konserver/

Saffran0Spice
0

#2 Ah ok, ja då är det ju svårare =/

Men skönt att du tittade något iallafall ^^
Tror inte det är någon större fara med magen på hunden när det gäller 3 dagar - ni byter ju tillbaka igen =)

Hildgrim
0

Lol, detta blötfodret måste innehålla en massa extra vatten. Min hund äter i normala fall 250g barf /dag. Av detta blötfoder ska hon enligt tabellen äta 600g /dag. Det är ju mer än dubbelt så mycket.

Hildgrim
0

-dubbelpost-

Saffran0Spice
0

#4 Geez ja du…
Men går det inte att blötlägga Acana under dessa dagar då?
Det är ju din hund van vid sedan innan det fodret =)