Bravecto?
Någon som har erfarenhet av Bravecto?
För jag har fått lära mig att de inte är giftfria, nu var det en som sa att de är giftfria? Vilket stämmer? Läst på fass, men säger inte så mycket.
Någon som ger? Vad kostar det?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gav vår kille det i tisdags, det kostade 269kr. Tror inte det är giftfritt eftersom det dödar fästingarna. Det verkar fungera riktigt bra, har inte märkt av några bieffekter och hittade nyss en död fästing på hans huvud :-)
Fick recept till alla mina igår. Dom är inte giftfria. Och dom kan få kräkningar och diareer som bieffekt. Det har bara funnits ute på marknaden i någon månad. I stället för att hänga "giftet" runt halsen eller droppa det i nacken, stoppar man det inne i kroppen. Den ena veterinären tyckte tabletterna var toppen men den andra var inte så förtjust. Men för att komma ut på marknaden måste det godkännas av livsmedelsverket och då kan det ju inte vara så farligt. Jag vill gärna ge mina i tablettform eftersom dom går två och två och busar genom att bita varandra inacken eller kanske får för sejj att tugga på halsbandet. Men jag blev lite osäker på medlet. #1 Berätta gärna hur ni upplever den fram igenom. 250 gr kostar ca 220 kr 500 gr ca 236 kr
Hälsning från en stor djurvän
#2 Ja har funnits sedan April här i Sverige.
Misstänkte det, då har jag fått rätt info, så blir big nono här, vill inte stoppa i mina hundar giftet :/ Giftet på halsbanden & dropparna går ju att schampoonera bort till största del i alla fall men svårt med tabletterna 😕
Ja halsband kan inte vi ha heller då vi har två hundar så vill inte ha det så vet inte riktigt vad jag ska ha, den stora har knappt fått några men värre med den lilla 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.