Jackies bildtråd
Hämtade hem min lilla sheltievalp idag. Det har bara gått bra, bilresan var lång men hon sov hela vägen utan att kissa eller något.
Väl hemma var det som om hon bott här hela livet, fullfart! Har fått för mig att valpar oftast är lite "försiktigare" första dagen när allt är nytt, men nej hon for och gjorde sina egna race och det är en stoooor gård så hon hade mycket att unndersöka.
Har även tre katter som är/varit van hund men det var ett års sedan vi hade hund sist så de tyckte inte riktigt att det var så roligt. Katthonan gav Jackie en liten smäll, hann inte ens vara med. Men som tur blev det inget annat än att Jackie blev lite förskräckt.
Yngsta katthanen fick nosa på Jackie men sedan tyckte han inte om henne längre utan fräste lite och sprang iväg en bit oh la sig ner precis som om han ville reta Jackie. Andra hanen har inte varit hemma än så de har inte träffts.
(Bild: På väg hem)
Mvh Sabine
Grattis till liten valp. Kul att hon funnit sig så till rätta och tror säkert att katterna kommer snart inse att denna buse är där för att stanna o troligen blir det roliga lekar mellan några av dom ska ni se 😉 Otroligt söt sak bli kul att följa denna bildtråd ❤️
Stort grattis till valpen! Ska bli kul att se fler bilder på vovven.
Grattis, vad kul! Vilken sötnos :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tack allihopa! #3 Jo hoppas det och tror att det kommer gå bra :) det enda är nu i början, katterna är så luriga, man får se upp var man har domnär man går ut.
Mvh Sabine
Grattis till en supersöt valp 😍 Blir kul att följa er!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hon är verkligen fin, och vilka fina bilder du tar på henne 🙂
Gud vad söt!!!!!
Vilken sötnos! Sheltien är en av mina favoritraser som jag absolut vill ha i framtiden!
#15 Ja att hon är :D
Ja, jag är helt förtjust i rasen, de är underbara!
Lite uppdatering, allt går bra. Jackie börjar bli duktig i kopplet och hon kan även nästan sitt nu. Här om dagen träffade hon en 5 månaders blandning mellan eurasier och finsklapphund tror jag… Jackie tyckte hon var lite läskig hon var ju större, men ändå väldigt nyfiken.
Katterna och Jackie fungerar relativt bra ihop nu, så glad är jag
Jackie har även träffat kaninerna lite då och då och de är väääääldigt spännande, men det är bara att låta de träffas ofta så att hon börjar bli lugnare när hon är med dem.
En liten bild på Jackie och Alice
Mvh Sabine
Ååååååååååh en sheltie! Jag älskar den rasen❤️
#17 Ja de helt underbara ❤️
Mvh Sabine
Vilken söt kanin, bra bild på liten nyfiken Jackie och nyfiken Alice :)
Har ju varit hos min pappa den senaste veckan (har skillda föräldrar) så for till mamma igår occh där träffade hon först våran katt där och det gick bara bra, sedan träffade hon hundarna där Birka (spinone) och Arro (jämthund) och det gick bra men de är ju liiiite större……. Jackie träffadeäven på våra anker och de var ju hur roliga som helst att jaga, men matte tyckte inte det var nå bra 
Mvh Sabine
Ser att hon växt lite :) Jätte söt mycket bra kort du bjuder oss på 😍
ser inte ut som öronfixningen sitter så bra ;)
Helt otroligt vackra kort du tar :) bild 31 är som en tavla underbar sött med hennes bråkiga öron
#33 Tack så mycket😃
Mvh Sabine
Åh så söt 😍Hon ser verkligen "tik-aktig" ut, så nätt och näpen 🙂
Jättesöt 😍
Igår tränade fick träna spårning under en av lektionerna och Jackie tyckte det var super roligt! Fattade på engång vad hon skulle göra:D
Vi tränar även mycket ring och stå träning inför utställningen och även det är hon riktigt duktig på för att hon inte tränat det så mycket. Att gå i ringen är inga problem, inte stå heller men ibland kan det vara lite svårt :)
Har inte fotat mycket nu men några mobilbilder har jag så visar upp dem :)
Mvh Sabine
Är riktigt glad just nu! Jag har ju kaniner och (vet inte varför) de har inte fått träffats "på riktigt" alltså att kanin är utanför buren i ett rum med hund. Men nu har ju kaninerna flyttat med till skolan också så idag gick jag ner dit med Jackie och släppte lös ena kaninen Alice som är modigast och blir inte alls rädd fastän en hund tok skäller precis bredvid henne. Så hon fick va lös på golvet medans Jackie satt bredvid mig koplad i fall att hon fick för sig att jaga Alice men det gick super, Jackie hade fokusen mest på mig tittade i bland på Alice som hoppade runt och Alice kom ibland fram och nosade på Jackie och engång nosade de på varandra, nos mot nos😃
Bilden är från helgen.
Mvh Sabine
#52 vad roligt! :D
#59 Jackie tackar så mycket :D
Mvh Sabine
Om jag mätte henne rätt är hon nog mellan 30-31 cm så hon är en liten sheltie :)
Mvh Sabine
Ja att det är :D
Mvh Sabine
Oj vad hon vuxit, så vacker hon blivit 🙂 Syns att hon är en tik, så nätt och "tjejig" på något vis.