Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2380 ggr
denizecarmen
1

Vad är det för ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Bor i Turkiet och köpte en hundvalp som skulle vara Kangal men det är jag säker på att det inte är. Vilken/vilka ras/raser tror ni att han är? Han är bara ca 1,5 månad.

denizecarmen
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lånat min kompis inloggning för att kunna skriva. Skickar lite mer bilder.

Hundjägarn94
2

Det är för tidigt för att säga någonting i detta läge. Det skulle kunna vara leonberger i honom, kanske någon andel belgisk vallhund. Avvakta och se hur han blir som vuxen, då får man ju lite mer ledtrådar som storlek, kroppsform, hårlag och så vidare.

Väldigt söt hund förresten!

Wellcraft
3

Ser ut som någon slags schäfer-blandning.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Mischa
4

Hur fick du tag på den?

Det kan ju lika gärna vara flergenerationsblandning, för den ser väldigt "liten" ut för att ha påbrå av någon större boskapsväktare.

≧◔◡◔≦

[Forest]
0

Vilken söt valp :) Jag tror inte det är Kangal inte renrasig ändå, köpte du den av en uppfödare såg du föräldrarna till valpen?

Saffran0Spice
2

ser väldigt liten ut för att vara en nästan 2mån Kangal
Skulle absolut gissa på någon typ av Gatukorsning - kanske schäfer och någon typ av bred nosad ras =)

Wellcraft
0

Ser ut att vara leonberger i också, just nu.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Belimas
0

Jag ser då inga tecken på leonberger i den annat än färgmässigt men då finns det åtskilliga andra raser som också har sådan färg, till och med mina tibetanska spaniels är "leonberger"-färgade 😉

Jag tror dock mer på att det är en ren gatukorsning kanske några generationer tillbaka till och med, i alla fall om du inte fick med några som helst papper på den och med tanke på landet där det finns en hel del gatuhundar om jag inte missminner mig helt.

[annakarolinaa]
0

Jag tror det är en anatolisk herdehund. Eller åtminstone en mix med den rasen. Det är en turkisk ras, finns mängder av såna hundar här nere (är själv i Turkiet) :)