Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1049 ggr
MiaMaria
0

Bitna

Vi va ute på en svamp tur nyss jag o en vän samt två hundar. Vid en stubbe blev vi anfallna av några svarta rätt långa o smala insekter som bet en av hundarna 3 gånger samt min vän en gång. Det sved till ordentligt och fingret har nu svullnat upp. Stackars hunden (en valp) skrek o skrek och är nu jätte olycklig och går nu och tittar sig mot dom ställen han blev biten, bla missätnker vi att han blev biten i munnen.

Vad blev dom bitna av och är de isf farligt? Framför allt för hunden… Vi trodde först de va jordgetinger men dom såg inte ut som såna samt dom lät inget.

Mvh Mia

Karmatarerskanise
0

Det kan inte vara flygmyror? Har för mig att de kan bitas.

gejsa
0

Bits verkligen flugmyror?

SaraC
0

Steklar..?

Jag skulle ringt och rådfrågat vet. Eftersom ni inte vet vad det var de blev bitna av och dessutom blev en biten i munnen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

gejsa
0

Vad är det?

gejsa
0

Ja, nu har jag letat efter steklar.

Mia kan det var något av dessa.

http://fotolena.se/Lena/H-insekter/H-Steklar/steklar-sida.htm

SaraC
0

Ja, getingar är väl också steklar. Googla! ;)

Men här var en sida att titta på, där kanske ni kan hitta insekterna från skogen.

http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=57

gejsa
0

Hon har smsat mig. Dom är ute i skogen och ska titta på vad det var ifall om valpen blir sämre. Hon får titta när hon kommer tillbaka på din sida Eros.

SaraC
0

Ja, det är nog bra att titta en gång till. Inte så lätt att se skillnad på alla dessa insekter! Hoppas det går bra med valpisen iaf.

MiaMaria
0

Vi va nr o kollade, de va jordgetingar! Hemska djur! 

Vi vet ju inte om han blivit biten i munnen men vi misstänker de då vi inte längre får titta honom i munnen. Efter mkt om och men fick vi öppna munnen och kolla och vi såg inte någon svullnad och han har druckit sen dess samt testade även med godis o de gick ner. Han är lite moloken men inte slö.

Tack så jätte mkt för era svar!