Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 627 ggr
pollymine
0

vilken hund passar mig?

Tänkte starta en tråd om vad jag gör med mina två hundar, vilket liv vi lever osv och så får ni föreslå vilken ras ni tror jag har ELLER som skulle passa mig! Samtidigt kan ni göra en beskrivning på er så kan man fortsätta gissa? Jag tyckte det kunde bli en kul tråd :) så får man komma med det rätta svaret sen i något skede :) Så, jag börjar! Jag är 24 år, har alltid något på gång. Sysslar med jakt på skogs- och fältfågel samt sjöfågel, viltspår, tävlingslydnad och lite agility på hobbynivå. Min man jagar också, samt tränar spår och vattenapport. Bor på landet med 500m till närmaste granne. Vilken/vilka raser har jag eller skulle ni rekommendera? :)

Saffran0Spice
0

Någon form av retriever eller spaniel skulle jag gissa på/rekommendera ^^

Monstertassar
1

Retriever eller spaniel helt klart!

En jakt cocker hade passat ut märkt, tror jag ;) Speciellt vid tävlingslydnad och agility även på hobbynivå kan de vara skoj med en lite speedad medium hund om intresset kommer för tävling.

Sen är inte jag bra på vilken jaktras som passar till vilken jakt, men hoppas du hittar den rätta :)

pollymine
0

Jag har två Weimaraner ;) äh tyckte detta skulle bli en kul tråd men ingen ville haka på och fortsätta :D

Sugar Mist
0

Tänkte på weimaraner! 

Tänkte haka på men de flesta här vet redan vilken ras jag har så inte speciellt "svårt" för dom flesta att lista ut.

-

Saffran0Spice
0

#3 hehe ja då vart man inte i närheten direkt =P

Jag kan fortsätta!

Jag är 24år, lever i en lägenhet nära till skog och mark.
Jag sysslar med fartfyllda och stimulerande promenader där just fart är fokus - vilken/vilka hundar har jag eller skulle du rekommendera? ^^

Wellcraft
0

Rekommenderar varmt jaktlabbe eller jaktgolden.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Tanjis
0

#5 eftersom fart ligger i fokus, kan det vara en vinthund av nått slag du har? Vet inte vad jag skulle rekomendera för hund. Din pressbild är för liten för att se vad för hund du har :) hoppas det är samma för mig. #6 jag fortsätter tråden då du missade att man skulle göra det ;) Jag är snart 28 år och bor i en tvåa med min sambo i ett litet samhälle precis vid en bergskedja vilket ger möjlighet till jätte fina långpromenader som vi tar tillvara på ibland, dock ser vi alltid till att hundarna/hunden får åtmknstonne 2-3 timmars promenad varje dag. Jag jobbar skift och heltid och har inte alltid tid att aktivera och stimulera min/mina hund/hundar så därför är det bra att dom både är arbetsvilliga närdet gäller och trivs även som soffpotatisar. Jag tränar rallylydnad och har ambitionatt gå massa kurser som spårning, freestyle, agility (kanske), sök och så är det en hel uppsjö av annat som lockar, som jag inte har tid med nu :) . Jag vill tävla men är lite feg. Jag älskar stora hundraser men min sambo är rädd för stora hundar så vi har fått försöka mötas någonstanns mitt i mellan gällande just höjden. Det här blir klurigt, men vad har jag för hund/hundar och vad skulle ni rekomendera?

Saffran0Spice
0

#7 Rätt!
(har en italiensk vinthund 😉)

pollymine
0

#7 jag gissar på sheltie :)