Fråga
Får man om det sitter en hund i en bil på sommaren får man krossa en ruta på en bil då
Om det är livshotande för hunden, ja. Har jag för mig i alla fall. Men ring polisen först och rådfråga. De kan även hjälpa en att knacka rutan på ett bättre och säkrare sätt än vad man själv kan.
Ja, bara att hunden sitter i bilen räcker inte för att få krossa rutan. En väldigt kort stund är det ju ingen fara för hunden att sitta där, så det är inte okej att krossa rutan bara för att man inte gillar folk som lämnar hunden i bilen.
Man får krossa rutan om hunden verkar må dåligt, men man bör först ringa polisen. Man kan även kolla upp telefonnummer till bilägaren via regnumret. Så krossa rutan ska liksom vara sista utväg.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hur förklarar du dig om ägaren kommer tillbaka från kiosken 10 m bort när du just har krossat rutan?
Nej, ring polisen först.

Om vi mot förmodan lämnar hundarna själva i bilen så har vi en lapp där det står vårt telefonnummer och att vi är i närheten. Att dom kan ringa oss om det ser ut att vara fara för hundarnas liv. Man ska inte krossa bilrutor lättvindigt, det är extremt dyrt för oss som bilägare att laga även fast det finns på försäkring, likaså omständigt att inte ha en ruta i bilen om man är beroende utav den. Men sen finns det idioter till allt som faktiskt lämnar både hund och bebis i bilen när det är stekande hett ute och dom har jag ingen sympati för alls.
Om hunden är i fara (uppenbart mår dåligt och eller livlös)
Ha ett vittne, ring polisen och slå sedan in rutan om de anser att det är vad som behövs tills de kan komma.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Som de andra sagt, ring polisen alternativt Svenska Djurambulansen, larmnummer 0771-999 112, www.svenskadjurambulansen.se